در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۵، سود خالص گروه فولکس‌واگن با افت ۴۰٫۶ درصدی به ۲٫۱۸ میلیارد یورو (۲٫۴۷ میلیارد دلار) رسید. با این حال، این کاهش فروش تنها نبوده و گروه فولکس‌واگن در این مدت ۱٫۴ درصد رشد فروش را تجربه کرده و بیش از ۲٫۱۳ میلیون دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرده است.

فولکس‌واگن قصد دارد با وجود کاهش حاشیه‌ی سود عملیاتی به ۳٫۷ درصد، سودآوری models به افزایش مصرف مواداولیه و کاهش هزینه های عملياتی به سودآوری مدل های Electric بتابد.

در این مدت فروش خودروهای برقی فولکس‌واگن در اروپا بیش از دو برابر شد و در آمریکا ۵۱ درصد رشد داشت. سفارش‌های معوق خودروهای برقی در اروپای غربی ۶۴ درصد رشد کرد و خودروهای برقی بیش از ۲۰ درصد کل سفارش‌های فولکس‌واگن در این منطقه را به خود اختصاص داده‌اند. فولکس‌واگن با ۲۶ درصد سهم بازار، همچنان پیشتاز بازار خودرو برقی در اروپا است.

فولکس‌واگن هم‌چنین مورد انتظار است که به جای اینکه در سال ۲۰۲۵ سودآوری خودروهای برقی تا ۲۰۲۵ با مدل‌های بنزینی برابر شود، این هدف به ۲۰۲۶ موکول شده است. پیش‌بینی می‌شود که مدل ID.2 و مدل کراس‌اور آن با سودآوری مشابه T-Cross عرضه خواهند شد.

حال آن که فولکس‌واگن میگوید منظور آن نبوده این اتفاق در سال ۲۰۲۵ برای فروش خودروهای برقی نی به مدل های سنتی روی می دهد.

توسط mohtavaclick.ir