صنعت خودروسازی بهعنوان یک کسبوکار جهانی در حال خود را به هر市场 تنظیم کردن. شرکتها باید بتوانند محصولات خود را مطابق با نیازهای بازار هدف تنظیم کنند. بیامو به همین مورد اشاره دارد، با تولید تعداد محدودی از مدلهای سری M که مخصوص بازارهایی است که از آنها بینصیب هستند.
رییس بخش مشتریان، برند و فروش بیامو، سیلویا نوبائر، در مصاحبهای با وبسایت BMW Blog به این مورد اشاره کرد. او گفت که مدلهای تولید محدود برای بازارهای مشخص برای شرکت اهمیت بسیاری دارند و بیان کرد: “ما همیشه در حال کار روی سریهای کوچکتری از خودروها برای بازارهای مختلف در سرتاسر جهان هستیم.” این بازارها شامل خاورمیانه، ژاپن، کرهی جنوبی و استرالیا میشوند.
بیامو در زمینهی ساخت نسخههای ویژه از مدلهای M در مجموع مزیت دارد. برای مثال فقط ۵۳ دستگاه از مدل M4 Edition Nürburgring منحصراً برای بازار چین تولید شد. در سال قبل مدل M3 MT Final Edition فقط در ژاپن و با تیراژ ۱۵۰ دستگاه عرضه شد. در سال ۲۰۲۲، نسخهی First Edition از سری ۷ در تیراژ ۱۵۰ دستگاه به بازار ژاپن اختصاص یافت.
بیامو همچنین در منطقهی آمریکا نیز این استراتژی را پیاده کرده است. در سال ۲۰۱۳ و پس از رکود اقتصادی بزرگ، بیامو آمریکای شمالی برای افزایش فروش خود، مدل M3 Lime Rock Park Edition را معرفی کرد. این خودرو فقط در آمریکا فروخته شد و بیامو فقط ۲۰۰ دستگاه از این مدل تولید کرد. حالا یکی از ارزشمندترین نسخههای M3 در بازار خودروهای کلکسیونی بهشمار میرود.
این تاکتیک بیامو نشان میدهد که این شرکت به خوبی با بازارهای جهانی آشنا است و در تلاش برای برندسازی و افزایش فروش در بازارها با استراتژیهای مختلفی عمل میکند. در قطع این استراتژی برای بازارهای محلی میتواند منجر به جذب توجه بیشتر و افزایش فروش در این بازارها شود.