فاز نخست سامانه فوریت‌های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین در گذشته با حضور ایرانسل به عنوان مجری طرح و کارفرمایی سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افتتاح شد. این سامانه در هدف خود به ایجاد بستری برای رسیدگی سریع و مؤثر به مسائل اداری در نهادهای دولتی و حاکمیتی، دست زده است. از جمله اقدامات ایرانسل در اجرای سامانه فواد ۱۲۸، می‌توان به ارائه راهکارهای مرکز ارتباط توسط ایرانسل، مرکز تماس یکپارچه، گفت‌وگوی برخط، همکاری در جهت مشاوره، راه‌اندازی و مدیریت مرکز ارتباط با مخاطبان سازمان (مرکز تماس گفت‌وگوی برخط هوشمند)، طراحی و ارتقای راهکارهای ارتباطی مؤثر در راستای تحول دیجیتال به‌منظور ارائه خدمات عمومی اثربخش، پاسخگو و در دسترس برای جامعه هدف مورد نظر سازمان، توسعه خدمات دولت هوشمند کشور، استفاده از زیرساخت‌ها و خدمات توسعه‌یافته دیجیتال ایرانسل در خصوص برگزاری جلسات برخط و دوره‌های آموزشی و سرویس‌های مبتنی بر APهای اپراتوری اشاره کرد.

طی مراسم افتتاح فاز نخست سامانه فوریت‌های اداری (فواد ۱۲۸) برای استان قزوین، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، اهداف این سازمان در راه‌اندازی این سامانه راmention کرد. هدف این سامانه شامل نظارت همگانی مردم و نحوه ارائه خدمات به آنها، حل فوری مسائل با نظام اداری، ارزیابی عملکرد کارمندانی است که در سطح عملیات فعالیت می‌کنند و اصلاح نظام اداری با نظر مردم می‌باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز طی سخنانی در این رویداد، اظهار داشت: هدف ما کسب رضایت مردم است و بر همین اساس، این تفاهم سه جانبه در مسیر رسیدن به دولت هوشمند ایجاد شد. ایشان همچنین افزود: تکلیف مردم با وجود این سامانه مشخص شده است و وقتی می‌خواهند ارتباطی برقرار کنند، از طریق این سامانه می‌توانند اقدام کنند و زمانی که بخواهند خدماتی را دریافت کنند، باز هم به سراغ سازمان استخدامی می‌روند.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت بر خدمات عمومی و فوریت‌های اداری سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه‌های آتی خود، هدف خود را اجرا کردن سامانه فواد ۱۲۸ در استان‌های دیگر قرار داد. وی در ادامه گفت: ما در اجرای این سامانه، تجربه بسیار خوبی با ایرانسل داشتیم؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم با توجه به زیرساخت‌های مناسب ایرانسل، در اجرای پروژه‌هایی مانند پیاده‌سازی دولت الکترونیک، اجرای سیاست‌های دیجیتال، توسعه ارتباطی مناطق محروم و کاهش شکاف دیجیتال، از ظرفیت‌های این شرکت بهره ببرند.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، تصریح کرد: فواد ۱۲۸ ابزار کنترل کیفیت دولت هوشمند است. وی افزود: خوشحالیم که به تیم ایرانسل اعتماد شده است و امیدواریم طرح فواد ۱۲۸ را در سطح کشور هم به خوبی عملیاتی کنیم.

در آخر این مقاله می‌خواهم به سؤالی بپردازم: آیا پروژه فواد ۱۲۸ توانسته تا این لحظه رضایت مردم را به دست آورد؟

توسط mohtavaclick.ir