در این متن، گسترش متفکرانه و دارای رویکرد اشکالزنی مشکلات موجود، دارای مزایا و معایب مطمئنی است. در حقیقت، دلیل درستی وجود دارد که برخی از بازیکنان ماینکرفت، این بازی را نسخه اصلی آن میدانند. در ادامه به پنج دلیل اشاره میشود که چرا ماینکرفت جاوا به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفته میشود.
در عالم بازیها، تعداد قابل توجهی از بازیکنان معتقدند که ماینکرفت جاوا به طور مادرنسکانه نسخه اصلی این بازی است. در حالی که این ادعا توجیهاتی دارد، اما آیا کاملاً صحیح است؟ در ادامه به پنج دلیل که چرا ماینکرفت جاوا را به عنوان نسخه اصلی در نظر گرفتهایم، اشاره میکنیم:
علت اول: آنکه ماینکرفت جاوا اولین نسخه از بازی است که به عنوان بخشی از عرضه اولیه منتشر شد. این موضوع اهمیت ویژهای دارد، زیرا از زمان انتشار آن، بازیکنان آن را تجربه کردهاند و نقش مهمی در محبوبیت فوقالعاده ماینکرفت ایفا کردهاند. با این حال، در ادامه میتوانیم به دلایل دیگری نیز اشاره کنیم.
دلیل دوم: وجود مادهای گسترده برای نسخه جاوا ماینکرفت. این نسخه به میزبان معادل آن تبدیل شده است، اما در حقیقت با یکسری ویژگیها مانند جديدة دنیم و رفع BUGs در حالت سرورها رشد یافته است و این دقیقاً مبنایی برای سازندگان و توسعهدهندگان بازی میباشد.
دلیل سوم: رشد سرورهای مختلف مانند هایپیکسل و ماینپلکس که گاهی حداقل از ساخت این سرورها چندین ماه طول میکشد و توسط تکنسینها تضمین میشود که سرور با برچسب هایپیکسل خدمت رسانی نکند.
دلیل چهارم: محبوبیت بازیکنان قدیمی این بازی نسبت به نسخه بدراک. اکثر بازیکنان قدیمی تجربه جاوا را بیشتر دوست دارند، اما مشکل این است که آنها گزینههای محدودی دارند. برای مثال بازنویسی تنظیمات سردرگم یک بازی شهر ایروئاتانه که سازنده ایرواتان باید تطبیق دهد و در نهایت دچار نقض حقایق شد، اگر این مورد در سرورهای دیگر صورت گیرد هم احتمال دارد که سرور توسط کاربر سرورها بسته شود و هم توسط تکنسینین سرورها.
دلیل پنجم: وجود قابلیتهای متنوع ویرایش جهان در نسخه جاوا. با وجود این که بدراک نیز قابلیتهایی را ارائه میدهد، اما جاوا دارای سیستم ویرایش و اصلاح جهان بسیار قویتری است. این ویژگیهای ویرایش جهان باعث میشود بازیکنان زیادی به نسخه جاوا ترجیح دهند.