پاداش پایان خدمت بازنشستگان هنوز پرداخت نشده است. این موضوع نشان میدهد که مشکلات و تاخیرهای موجود در سیستم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان مشکلات زیادی را به وجود آورده است. از آنجا که پرداخت پاداش در زمان بازنشستگی کارکنان دولت باید صورت بگیرد، این تاخیر باعث کاهش ارزش پول ملی و مشکلات مالی برای بازنشستگان شده است.
در تاریخ متوسط ایران، سیستم پرداخت پاداش پایان خدمت با کمبود بودجه و تغییرات در سیاستهای政府 liên میانافتاده است. سالهای اخیر شاهد این بودهایم که سیستم پرداخت پاداش پایانی служби با مشکلات عدیدهای روبرو شده است و بازنشستگان از این اختلال متضرر شدهاند.
در واقع، سیستم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان به یک چالش جدی در سیستم اداری ایران تبدیل شده است. این موضوع نشان میدهد که سیستم اداری ایران به چالشهایی جدید و پیچیدهای در میانم گذاشته شده است و باید برای حل این چالشها اقدام مجدد صورت بگیرد.
روندهای در حال رخدادن در ایران و جهان نشان میدهد که مناطق مختلف از مشکلات عدیدهای برخوردار هستند. یکی از این مشکلات مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان است. در جهان_Modern، کارکنان دولت و بازنشستگان مورد حمایت قرار میگیرند. برخی کشورها سیستم پرداخت پاداش پایان خدمت را با سرعت بالایی انجام میدهند. بدون شک باید برای حل این چالشها در ایران هم بر اساس استاندارد جهانی تلاش کرد.
در تجربه ایران، برخی از مسؤولین و کارشناسان به گاها” تحریمهائی که برای ایران و کشورمان واقعا” تحمیلی زیاد است و بعضی مواردی برای تحقق بندها معطل شده اند. THROUGHايل تعدادی از بازنشستگان در این نامه آمده است: پراناهیش ضمن پرهیز از سوء تفاهم و با درک کامل این که مباحث سیاسی بسیاری به موضوع آزادی بیان اضافه شده است، میداند که تشکیل توافقات و مصاحبههای مسئولین محترم قطعاً هرچه قوی تر سند عدالت را نصیب بازنشستگان بزرگوار کرده است و منحصراً مردم، ضمن اطمینان پایداری و اعتماد میکنند، حال این که گروهی به نیت افترا به آزادی بیان متهم کردن اجازه بدهند به خودشان، این همچنین به خوب نشان میدهد که برای داشتن آزادی تنها تحمل یک هدف شکل نگرفته است و ان چنان نه از درک به ردههای مختلف و ان چنان با نگاهی از اوضاع اجرا شده که عوامل اصلی نابسامانی جامعه و رده علایم و نمودهای آن را البته جدا تلقی میکنند.
از آنجایی که برآورد آنکه از هر دو یک رنج جمعیتی در کشور چیزی نزدیک به 65/40 Millions بزرگ را تشکیل میدهند، یکی از اهداف چندساله دولتهای این عدم تسهیل بیشتر آن نبوده که تنها این یک گروه از عام مردم را شامل میشود و درصد و تعداد عمده جمعیت کشور را غفلت بشکند. ضریب تسهیل و رفاه عمومی یک کشور میتواند مناسب تحلیل در یک معیار مناسب معلوم باشد.