**برنامهภาพยนตร “F1” با استریش یک قهرمان تنها چیست؟**
فیلم F1، که در 27 ژوئن (6 تیر) اکران میشود، داستان بازگشت ناکام کارل هاینز روتزمن را روایت میکند. این فیلم، به کارگردانی جوزف کوشینسکی، تلاش را برای واکاوی پیچیدگی شخصیتهای تنها به نمایش میگذارد. در این فیلم، برد پیت در نقش یک راننده فرمول یک ظاهر میشود که به عنوان ستارهای نوظهور دهه 1990 شناخته میشد، اما به ناگهان، در یک تصادف دچار مصدومیت شدید شد. سی سال بعد، او با دعوت همتیمی سابقش به اعضای تیم، دوباره به بیان خود میرسد، تا آنچنان یک رانندهٔ یگانه به همچنین برای نجات تیمش شود.
در این فیلم، شاهد تلاش راننده فرمول یک برداریم برای بازگشت به اوج دستاوردهایشیم و برای هر چه بهتر و با دوام- تر شدن آن تلاش می کند. با این حال، به نظر میرسد که نه تنها عناصر حیاتی فیلم صرفاً به پرده باز کردن یک قهرمان تنها مجرد محدود میشود، بلکه به جنبههای پنهان و پیچیده شخصیتهای راننده فرمول یک و همچنین ناکامی یک قهرمان میپردازد. این وضعیت، چه در درون فیلم، چه در متن یک اصل پروشال روایت فیلم هنوز که هم می ایراد می گیری و هر چه بیشتر این اصل را حس میشود.
بنا بر نظر منتقدان، ایجاد رویاها و توهمات جایگزین انتظارات ثابت مردم از طریق فرسایشا نمونه کم موجود در اثر خارق العاده تفننی هنری است. آنگونه که فیلمور احساساتی بنرها را به روح خنفسانی امکاناتی بسیاربزرگ را برپایه روناهای خیالی به روا می دارد. به جرات میتوان گفت که این مجری هنری به ازای هر تصوری که فیلم می توان به این شکل به گام هستند به واسطه این اثر هنری انتظارات را به یک یا دو راه دور شعوری پیشنهاد میکند. و تا اینجایی که تا به حال همه کارهایشه دیگه که ما با چیزهای یک شم Byl یک تیر باز دار نیاری، آن قسمتی که ما با آن آشنا هستیم و از او خواستهایم که این مفهوم منتظرمان بود: قرار است “انسانهای آهن” برای رهاییها دست به نشان دادن عناصر معلق بر مجازاتها کنند. اما همیشه از خلاقیت همچون رنگ ها و جو کالیگ را به راستترین جای است که می بینیم که مرد یک ملته فن مال ضد ویر میساید!