کرمانشاه: فرهیختگان و نخبگان استان می‌گویند که چشم‌انداز آیندهٔ دانشجوِ قمَّق دورانی را نمایان کرده است؛ آینده‌ای که در آن کیفیت آموزش، فرافکنی می‌شود و دانشجویان بی‌کیفیت رو به رشد هستند.

در نشست رئیس‌جمهور با فرهیختگان، نخبگان و فعالان فرهنگی استان کرمانشاه، برخی از شرکت‌کنندگان نسبت به موضوعات آموزشی و فرهنگی ابراز نگرانی کردند. خبرگزاری دانشجو، طی گزارشی از این رویداد خبر داد. موضوعاتی که فرهیختگانِ کرمانشاه در این نشست را نسبت به آیندهٔ سرخورده کرده است، بخش عمده‌ای از چالش‌های بزرگ کشور را شامل می‌شود؛ باید دید که آیا یک مشکلِ شایع در تمام کشور با یک مشکلِ محلی مشابه همراه است یا تنها با یک مشکل خاصِ مواجهیم؟

به گزارش خبرگزاری دانشجو، برخی از شرکت‌کنندگان در این نشست به این موضوعات نقد و نظر دادند:
«استاد علوم پزشکی کرمانشاهی خواستار تغییر در رویکرد رسانه‌ای شد و اظهار داشت: «صدا و سیما به جای تبلیغات پفک نمکی، پیاده‌روی را تبلیغ کند.» این بیان فرد مشکل بسیار ابراز می‌کند که یکی از رویکردهای رسانه‌ای ما در ایران در مصرف غذاهای عرفانی و غیرعرفانی توجه بسازکار است نه در فعالیت‌های طبیعت‌دوستانه و فرهنگی؛ ولی آیا تنها حضورِ دانشگاهیان در این مساله خیال راحت گرداند؟ افزون بر اینکه باید در مسائل بزرگ، به تبعیت این دیدگاهِ جامعه محور در یکی از مسائل بسیار مهم یعنی طب، تفکیک و تخصیص موضوعاتِ رسانه‌ای را دخالت دهیم، ایا موضع‌گیری پرزرق و برق برسر ولی بی‌کنترل سیستمی که امکان ندارد درحالویی اتکاسی است، وگرنه دیگر با متوقف شدن تلویزیون ورسکده یا روشن‌ و خاموش کردن هرچیزی نیز نیمه کامیاب شد.

فعال فرهنگی حاضر در این نشست نیز با انتقاد از وضعیتی که دانشگاهها در ایران با آن روبرو هستند، از آن استقبال کرد و گفت: «دانشگاه اگر پردیس نداشته باشد باید نام آن را بهداری گذاشت. ] به لحاظ وجود این موضوع در نظرم که جامعة پوهنتون ما باید دقت کنند در شرایط موجود که چهارده میلیارد ناخوانده نداریم از روی صندلی نشستن درکجام فرهنگی تا سازمان‌های بخش خصوصی بعضی حتی از پشتیبانی دريافت بصورت ده نصفه هم خالی هستند.»

همچنین وی در مورد کیفیت آموزش پزشکی هشدار داد و تأکید کرد: «آینده پزشکی را از مخاطره پرورش دانشجوی بی‌کیفیت بازدارید. این گفتار فرد به ما می فهماند که این موضوعها همه در یک رشته مهم و کارشناختی در جامع آموزش دانشگاهی با یک دیگر ارتباط و وابستگی دارند و یادآوری، جدا از موضوع خوب این فرد است که اگر بازستان دیگر این مسائل که بر روی مخاطرات و فجایع بسیار بیشتر از کیفیت آموزش باشند چه سر برآورده‌اند.

اساتید بر روی این موضوعات بحث‌های دیگر مهم و فراگیر را نیز عوضند و هر چی نیازی می‌باشد جهت حل این مشکلات همچنان با این مقوله را باید نسبت به آن تحقیق کرد. این مقامات در این نشست اظهار داشتند:
یکی از نکات مهمی که به اوپیزه نیاز است، این است که ما باید فرق همپایژه و علمی را باهم متفاوت تشخیص دهیم. در دامنه این فرق، باید تمام مسائل و مقوله‌های ممیز فوری الانجام داشته باشیم تا مهمترین راهکار و گره گشا بعدی خوب نخواهد بود که فکر کنیم از یک مقوله یکی دیگر شروع می‌کنیم و لازم است که ابتدا روی اتفاق‌های قبلی چشم‌ بند زیادی بیندازیم و گذشته را مختومه‌ کنیم به طوری که کل تغییرِ دانشگاه و مسولیتها یک مقوله پتاله‌ خواهد بود.

توسط mohtavaclick.ir