برآورد پرداخت فوق‌العاده ویژه و خاص برای معلمان در مرحله نهایی قرار گرفته است و علیرضا فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، اذعان داشته است که تمامی فرهنگیان، از کادر آموزشی تا سرایداران مدارس، از این افزایش حقوق بهره‌مند خواهند شد.

در گفت‌وگو با رسانه‌ها، فرهادی تأکید کرده است که در سال گذشته تغییرات قابل‌توجهی در میزان حقوق معلمان صورت گرفته است. او معتقد است که وزارتبهریح دارد این موضوعات به صورت گسترده در فضای عمومی مطرح نشود و اطلاع‌رسانی از طریق فیش حقوقی و سایر فرایندهای اداری انجام گیرد.

فرهادی خاطرنشان کرده است که در وزارت آموزش و پرورش، علاوه بر کادر آموزشی، کادر اداری و حتی سرایداران مدارس نیز شامل بهره‌مندی از این فوق‌العاده‌ها هستند. وی همچنین خاطرنشان کرده است که این فوق‌العاده خاص برای همه حقوق‌بگیران تحت پوشش قانون مدیریت خدمات کشوری تصویب شده است و شامل معلمان، کارکنان اداری و حتی سرایداران مدارس خواهد بود.

یکی از نکات قابل توجه در اینموضوع، اجرای نظام رتبه‌بندی فرهنگیان است. فرهادی خاطرنشان کرده است که اجرای این نظام مانعی برای اعمال سایر افزایش‌های قانونی در حقوق کارکنان آموزش و پرورش نخواهد بود. این موضوع نیز به‌صراحت در قانون رتبه‌بندی ذکر شده است.

با توجه به این‌که این روندها در حال تحول هستند، سوالی که در این موضع مطرح می‌شود این است که آیا نظام رتبه‌بندی فرهنگیان می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق برای سایر دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد؟ در این شرایط، چه نکاتی باید در نظر گرفته شود؟ در این راستا، پیشنهاد می‌شود که سطح تخصصی مطالب را ارتقا بخشیم و به مفاهیم مرتبط با رتبه‌بندی، حقوق کارکنان و تعامل با نظام اداری اشاره نمود.

آیا نظام رتبه‌بندی فرهنگیان می‌تواند به‌عنوان یک الگوی موفق برای سایر دستگاه‌های اجرایی مورد استفاده قرار گیرد؟ آیا منافع احتمالی اجرای چنین نظمی در جهت به‌ tốtتر شدن حقوق و دستمزد کارکنان قابل‌توجه خواهد بود؟ آیا مفاهیم مرتبط با رتبه‌بندی، حقوق کارکنان و تعامل با نظام اداری باید در سطح تخصصی مطالب ارتقا یابد؟

مفاهیم مرتبط با رتبه‌بندی، حقوق کارکنان و تعامل با نظام اداری در سطح تخصصی مطالب ارتقا بخشیده می‌شود. احیاناً آیا سیستم عامل متفاوتی برای این موضوع ضروری است؟

توسط mohtavaclick.ir