مسئول کمیته سرعت فدراسیون اتومبیلرانی با تأکید بر فاصله ورزشگاه آزادی با استانداردهای جهانی، راه حل های بالقوه را برای بهبود شرایط بررسی می کند. او در مصاحبه ای اظهار داشت که پیست آزادی از پیست های دیگر دنیا فاصله زیادی دارد و در حال حاضر از نیوجرسی به جای گاردریل استفاده می شود تا آسیبی به люди نرسد.
وی در مورد سانحه در پیست آزادی که منجر به فوت یک عکاس ورزشی شد، اظهار تأسف کرد و به خانواده مرحوم محمدرضا درجاتی، جامعه عکاسان ایران، جامعه ورزش کشور و اتومبیلرانی بابت این حادثه تلخ تسلیت گفت. استارت چهارم مسابقه بود که یازده ماشین در مسابقه حضور داشتند و سه ماشین انتهایی به یکدیگر برخورد کردند و باعث شد که ماشین سمت چپ از مسیر خود منحرف شود و به گاردریل برخورد کند و در نهایت یک حادثه تلخ و دور از انتظار رخ داد و یکی از دوستان و همکاران عکاس ما که سالها در کنار هم بودند جان خود را از دست داد.
این یک اتفاق نادر بود که در این ۳۰ سال در این پیست رخ داد و اینکه در همان خط استارت چنین حادثهای رخ بدهد کاملاً عجیب و دور از انتظار بود. غفوری آشتیانی در پاسخ به این سوال که آیا نقطهای که مرحوم درجاتی در آن قرار گرفته بود نقطه امنی محسوب میشد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: بله نقطه امن بود و همیشه در مسابقاتی که برگزار میشود عکاسها، داور و برخی دیگر از عوامل اجرایی نیز در همان نقطه پشت گاردریل میایستند چرا که نقطه امن بود. گاردریل نیز خیلی محکم است اما نمیدانیم چرا با وجودی که ماشین در لحظات پس از خط استارت بوده و سرعت زیادی نداشته در نتیجه برخورد با گاردریل باعث تغییر شکل گاردریل شده و ضربه شدت زیادی داشته است.
غفوری آشتیانی درباره مقصران این حادثه خاطرنشان کرد: واقعاً این حادثهای نادر و دور از انتظار بوده است و باید همه موارد بررسی شود. وی در پاسخ به این سوال که چرا به جای استفاده از گاردریل از نیوجرسی استفاده نشده تا مانع این قبیل اتفاقات تلخ شود؟ گفت: قطعاً ما با امکانات روز دنیا فاصله داریم و شرایط میتوانست در این سالها بهتر از این باشد. سالها این روال برقرار بوده و با وجود همین امکانات همیشه سعی کردیم جانب احتیاط را رعایت کنیم تا حادثه تلخی رخ ندهد. در همه دنیا از نیوجرسی هم در کنار پیست استفاده میشود تا در صورت انحراف خودروها آسیبی به کسی وارد نشود. از سوی دیگر خودروها نیز به قدری امکانات ایمنی دارند که با برخورد به نیوجرسی اتفاقی برای راننده رخ ندهد.
داشتن شرایطی امن و ایمن در پیست های ورزشی باید اولویت داشته باشد. سالها این روال برقرار بوده و با وجود همین امکانات همیشه سعی کردهایم جانب احتیاط را رعایت کنیم تا حادثه تلخی رخ ندهد. استفاد از ملى روز دنیا مانند نحوه نصب گاردریل، نیوجرسی و other ىشة فناوری ها می تواند شرایط را بهتر کند و امنیت تا حد最高 ممکن را به رانندگان و خبرنگاران و بازدیدکنندگان می دهد.
پیست آزادی مشکل های عدیده ای دارد از جمله آسفالت این پیست که مشکلات زیادی دارد. بنابراین ى.solution ى Shiite نظر این است که یا باید با بهبود آسفالت این پیست، مشکل های مربوط به حادثه رخ داده را حل کرد یا پیشنهاد استفاده از مصالح جدید مانند نیوجرسی و otherroippielial ،پنل های دیجیتال و other تیمelidi کوچ داشتن این پیست را کمتر کند.
در همه دنیا از نیوجرسی هم در کنار پیست استفاده میشود تا در صورت انحراف خودروها آسیبی به کسی وارد نشود. از سوی دیگر خودروها نیز به قدری امکانات ایمنی دارند که با برخورد به نیوجرسی اتفاقی برای راننده رخ ندهد.