سامانه “حامی”؛ راه‌اندازی تازه در واحد علوم و تحقیقات برای متمرکز کردن خدمات دانشجویان

در حال حاضر، دانشجویان دانشگاه واحد علوم و تحقیقات در تلاش هستند تا بسیاری از امور مربوط به تحصیلات، تحقیقات، مالی و دانشجویی را به صورت دستی و حضوری پیگیری کنند. اما با راه‌اندازی سامانه “حامی” به سیارتی تازه در واحد علوم و تحقیقات، این روند متمایل به به‌اندازه کاهش می‌یابد. مهدی خطیر، معاون باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و مجری این طرح، گفت که هدف سامانه “حامی” کمک به دانشجویان برای متمرکز کردن خدمات تحصیلی، تحقیقاتی، مالی، دانشجویی و رفاهی در واحد علوم و تحقیقات است.

همچنین خطیر اضافه کرد که سامانه “حامی” با هدف تسریع در پاسخ‌گویی به درخواست‌های دانشجویی، از اواخر فروردین ماه سال جاری به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که دانشجویان در فضای ایمیل پایه، نامه‌نگاری‌های اداری را به صورت مجازی انجام دهند. در این سامانه، دانشجویان درخواست خود را به شخصی ایمیل می‌کنند که “حامی” نامیده می‌شود. “حامی” درخواست را به صورت مستقیم به کارمند یا مسئولی ارجاع می‌دهد که وظیفه رسیدگی به درخواست دانشجو را دارد.

خطیر در خصوص مزایای اجرای این طرح خاطرنشان کرد که کاهش مراجعات حضوری، افزایش سرعت پاسخ‌گویی، شفاف‌سازی فرآیندها و ایجاد آرشیو متمرکز از مکاتبات دانشجویی و صرفه‌جویی در زمان و انرژی دانشجویان، از اصلی‌ترین دستاوردهای این طرح خواهد بود. به گفته وی، “حامی دانشجو” در واقع پلی است میان خواسته‌های دانشجو و توان پاسخ‌گویی دانشگاه. تیم پشتیبانی سامانه به صورت مستمر، آماده پاسخ‌گویی و رفع مشکلات احتمالی دانشجویان در فرآیند ثبت یا پیگیری درخواست‌ها خواهد بود.

بر基 د در تقلا داریم و طرح “حامی” یکی از قدم‌های مهم برای حل این چالش است. باوجود این، مسائل دیگری در فرآیند اعطای مجوزها و خدمات به دانشجویان موجود است. باید این تقاضاها را با تلاش و همت بیشتری مورد واکاوی قرار داد تا راه‌های مناسب‌تر برای حل این مسئله پیدا شد.

توسط mohtavaclick.ir