**گوگل چگونه حساب ناشران را می‌برد؟**

گوگل به تازگی قابلیت جدید AI Mode را برای تمامی کاربران در آمریکا فعال کرده است. این قابلیت در یک تب جداگانه در صفحه‌ی جست‌وجو نمایش داده می‌شود و هنگام واردکردن عبارت، پاسخ‌های هوش مصنوعی را همراه با فهرستی از لینک‌های مرتبط ارائه می‌کند. اما این اقدامه گوگل، انجمن تجاری حامی بزرگ‌ترین ناشران خبری آمریکا را به‌شدت بچه تندزدن کرده است.

ائتلاف News/Media Alliance در بیانیه‌ای اعلام کرد که AI Mode باعث محروم‌شدن ناشران از ترافیک وب و درآمد می‌شود. ناشران تنها در صورتی می‌توانند مانع از استفاده از محتوایشان در قابلیت‌های هوش مصنوعی شوند که کلاً از نتایج جست‌وجو خارج شوند.

دراین بیانیه، دنیل کافی، مدیرعامل و رئیس ائتلاف می‌گوید: «لینک‌ها آخرین ویژگی ارزشمند موتور جست‌وجو بودند که به ناشران ترافیک و درآمد می‌دادند. حالا گوگل بدون اجازه محتوا را می‌گیرد و از آن استفاده می‌کند بدون هیچ بازگشتی؛ این سرقت است. وزارت دادگستری باید برای جلوگیری از سلطه‌ی ادامه‌دار گوگل بر اینترنت، راهکارهایی ارائه کند.»

در مورد اینکه گوگل چطور به این هیبت رسیده است، می‌توان به اسناد داخلی منتشرشده در جریان دادگاه ضدانحصار اشاره کرد. این اسناد نشان می‌دهند که گوگل تصمیم گرفته بود بدون کسب اجازه از ناشران، محتوای آن‌ها را در ویژگی‌های جست‌وجوی هوش مصنوعی خود استفاده کند. اگرچه مدیر بخش جست‌وجوی گوگل در دادگاه گفت که امکان انتخاب جداگانه برای هر قابلیت جست‌وجو از سوی ناشران، پیچیدگی بسیار زیادی ایجاد می‌کند، اما این حرف خالی از ج████ می‌باشد.

نگاهی به روند‌های عامل در معرفی و گسترش چنین تکنولوژیهایی.show که آنها چگونه اینترنت را به سمتی پیش می‌برند که کمتر از گسترش حفظ حقوق و آزادی های ناشران خبری را نگران کند.

توسط mohtavaclick.ir