رویداد استارتاپی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رادصا، و اهمیت نهادینه شدن نوآوری در جامعه
رویداد استارتاپی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با عنوان «رادصا» روز دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۴ در پردیس دانشگاه برگزار میشود. در این رویداد، چهار تیم منتخب از درس کارآفرینی و طراحی کسبوکار و چهار تیم منتخب از درس توسعه کسبوکارهای نوپا با هدایت اساتید خبره به رقابت خواهند پرداخت. سه تیم برنده مورد تقدیر قرار گرفته و از حمایتهای پارک علم و فناوری بهرهمند خواهند شد.
سؤال رو به رشد؛ چرا میبایست در این کشور حمایتهای بیشتری از استارتاپها بوجود بیاید؟
در روزگاری که اقتصاد مبتنی بر دانش در حال رشد است و شرکای رقابتی جهانی دیگر نمیتوانند از موضوعات علمی سرپیچی کنند، اهمیت نهادینه شدن نوآوری در جامعه به طرز فوری به بعد مهمی مبدل شده است. حال آن که ارائه حمایتهای مالی و معنوی برای تلاشگران نوآور یک ملزوم است.
درک تفاوت های منحصر به فرد مورد نیاز در هر بخشی از علم و فناوری و جایگاه استراتژیک آنها در صنعت یا حوزه میتواند منجر به شرکت موفق بهتری شود. رویداد رادصا با اختصاص تیمهای منتخب از درسهای کارآفرینی، طراحی کسبوکار، توسعه کسبوکارهای نوپا و هدایت اساتید خبره، میتواند سرمایه گذاری بزرگی در نمونههای نوآورانه ایرانی باشد.
یکی از راهحلهای بالقوه برای نهادینه شدن نوآوری در جامعه حصول آگاهی از الگوها، رویکردها و راهحلهای جهانی در زمینة مدیریت و نوآوری به تفصیل. پراکنش آشکار و راحت این یافتهها در میان مدیران و کارآفرینان و ایدهها، فلسفهها و شیوههای نوین نوآوری برای درک تفاوتهای موثر موجود در جمله اتخاذ یک استراتژی فنّی همکاری درخشان است.
در این رویداد، هویت و صلاحیت شرکتکنندگان از نمونةای تماماً نوظهور در نگرشهای متمایز ملی-رشدی در سایه نیاز به ریسک، بیش از همه ثابت شده است.سرپرستان ومدیران روندها همگی این فکر را دارند که برای به تصویر کشیدن و کشف چرایی روندهای درون مثالهای نوآورانه هنوز بسیار کارایی وجهی داریم.