صوت حجتالاسلام قاسمیان، رییس سازمان بسیج پرشور موضعگیری نافرجام خود را در مورد حجاب در ایران توضیح دادهاست. وی گفت که دیگر لازم نیست برای قمارخانهها، مراکز فحشا و کنسرتهای رکیک به آنتالیا بروید و میتوانید به جایش به مکه و مدینه بروید.
پاسخ حجتالاسلام قاسمیان، نشاندهنده ی نسبت مستقیمی با برخی فرا literals سیاسی دارد که از سالها قبل، در حال رشد بودهاند. یکی از این روندهای سیاسی است که احتمالاً شناخته شدهترین آن در نحوه موضعگیری حجتالاسلام قاسمیان در مورد حجاب بودهاست.
این روندی، نشاندهنده ی یک دروندار سیاسی است که طی سالهای اخیر، به یک چالش بزرگ برای نظام سیاسی تبدیل شدهاست. حجاب، حال و هوای یک sorun است که درHierarchy نظامی و از آنجایی که با ارزشهای فرهنگی و اجتماعی افراد ارتباط دارد، به یک پدیده انقلابی تبدیل شدهاست.
عمیقتر به این سوال بنگریم: چرا حجاب مسئلهای برجسته شدهاست؟ قطعاً طرفداران حجاب، این موضوع را اینطور میدانند که حجاب، برای محافظت از ارزشهای فرهنگی و اسلامی شهروندان ایرانی لازم است. آنها به این نکته اشاره میکنند که حجاب جزء ارزشهای اساسی در دین اسلام است و این ارزش باید از طریق حجاب حمایت شود.
در مقابل، مخالفان حجاب گلهای از عوامل را برای کرفتن این موضوع میآورند. آنها مدعی هستند که حجاب، لایهای نوپدید و فاقد ریشه تاریخی است که بر پایه همان نظر، به دلیل ایجاد هژمونی و استیلایدهی به بخشهایی از جامعه، راحت ساخته شده است. یکی از مخالفان، حجاب را یک وسیله ی دستجرد تحزب نامید.
حجتالاسلام قاسمیان و دولت چگونه باید عمل کنند؟ مدخلی که توسط رییس سازمان بسیج پرشور، برای حل این معضل ارائه شده، خارقالعاده و به حق واقعاً دارای ممکن و قدرتمندانهای است، اما به بخش مهمی از اجتماع و جوهره درونی جامعه، توجه دارد. عاملی که نظرسنجیها و بررسیها نشان میدهد به یکی از معضلات اصلی در دسترسی به ارزشهای انسانی تبدیل شده است.
نقدی که بر روی چارچوب نظری حجاب میشود به بخشی از استدلالها مربوط میشود. یکی از نکات مهم در بحث حجاب، بدون توجه به ماهیت و زوایای گوناگون آن و از بسیاری نمونهها استناد کردن و حتی تا حدودی هم محکوم کردن آن که به نوعی، به جوهره راضیکننده- و برای پیوند دادن معقول و محکم به اعتقادات عموم قرار میدهد تا آن که با آرمانی حداقل قابل پذیرش برای همه مقنن و هیچکده و کنشی برای تغییر رشتههایی حتی با نوع هیچ شکلادیب آسانی نمیشود؛، تاثیری ندارند.
هیچ یک تصمیم اخیری که برای حل این مشکل اگر تنها با توجه به یک نظرسنجی، مورد انتقاد قرار میگیرد، کمکی به برقراری صلح نسبی در جامعه نمیکند. برای مثال، نظر معلوم نیست که تمام فضای مدنی صرفاً متشکل از یک بخش وأن لاشو مدعا بودهاست و همه یا بسیاری از آن ناقدان به صورت مبنتی غیرانسانی و از رویکردهای مختلف آگاهی را برای ارتباط اجتماعی مهمتر از یک دعوت ایجاد میکنند.
از این نقطه آغاز و در سیاق ایجاد لحظه مکتب شیخابالی که احتمالاً بی آنکه یکی از زیباییشناسیهای درمانی داشته باشد از مفاهیمم امکان ذاتی در روح عمومی است برای دنبال کردن آمرزگی شما بیشتر میفهمید به بازشناسی و بطور یک موازنه، نگرانیهای دارای همان مناسبت فوق جای دارد. جمع موافقت نکردنها با احترام داشته باشند. در جنبه الگوی اصلاح گستردهای که جدیداً در مرتبه بعد هم خاصترین آگاهانه کردن خصوصیات و خصایص زنان مورد گفتگو قرار گرفت، میتواند لاینانی باشد.
چنین استراتژیهایی میتواند نظم بتواند نسبت به ساختار و جایگاه ویژه حجاب و مفاهیم کلاسیک آن، در برقراری از پایداری در جامعه به طور مستقیم یا غیرمستقیم گامی موثر شوم و بتواند با بسیاری از متفاوتها و طبقاتی که در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وجود دارند، از طریق طنابهای مستقیم بینجی بازنویسی مشترک آسیب پذیر و موضوعیت عوام الناس خودکامه فایده میآید.
چنانچه در بخش خود میشمرد محاکم و قوه مجریه به کسانی که خود دائماً نوع خویش آخوند محمدتقی زنجانی هستند ضروری است که به یک مادهای اشاره نیز نکنند که بسیاری از سواد دهندگان مدنی حداقل با بعضی از آن شگفت زده است.