**اسکورسیزی و مافیا: یک نویسنده، یک کارگردان و یک پروژه نشریاتی صحافی**

据خبرگزاری سینا نقل می‌کند که مارتین اسکورسیزی اکنون پروژه‌ای در دست دارد که 아직 هیچ‌گونه گزارشی در خصوص آن منتشر نشده است و در مقایسه با پروژه‌های دیگری که حرف ساختشان در میان است، فیلمنامه تکمیلی دارد. این پروژه از اسکورسیزی با عنوان موقت «انتقام نیمه‌شب» یاد شده است و گفته شده به تازگی فیلمنامه آن توسط اریک راث (نویسنده «فارست گامپ» رابرت زمکیس، «نفوذی» مایکل مان و «مونیخ» اسپیلبرگ) نوشته شده است.

این مافیا از مهاجران سیسیلی تشکیل شده بود که با فقر و خشونت زندگی می‌کردند و در محله‌های بندری نیواورلئان ساکن شدند. آنها با خود شبکه‌ها و رقابت‌های دنیای قدیم را به این بخش دنیا آوردند و به سرعت تنش‌ها بین مقامات محلی و جامعه رو به رشد ایتالیایی‌ها تشدید شد. این تنش‌ها به قتل رئیس پلیس دیوید هنسی در سال ۱۸۹۰ انجامید که توسط اسکورسیزی برمی‌گردد.

گفته شده هنسی در آخرین نفس‌هایش «داگوها» را مقصر دانست و باعث شد تا یکی از بزرگترین اعدام‌های بدون محاکمه در تاریخ آمریکا شکل بگیرد. در ادامه از این رویداد مافیای سیسیل را در مرکز توجه ملی قرار داد و نیواورلئان به منشأ جرایم سازمان‌یافته در آمریکا بدل شد.

لازم به ذکر است که لئوناردو دی‌کاپریو با این پروژه جدید اسکورسیزی همراه است، گرچه هنوز قراردادی امضا نشده است. راث پیش از این با اسکورسیزی همکاری کرده و یکی از پیش‌نویس‌های «قاتلان ماه کامل» را نوشته است.

اسکورسیزی ۸۲ ساله در حال حاضر طیف گسترده‌ای از پروژه‌ها را در برابر خود دارد و هنوز به صورت دقیق روشن نیست فیلم بعدی او چه خواهد بود. برخی از این پروژه‌ها مانند «شیطان در شهر سفید» و فیلم بدون عنوان با حضور دواین جانسون در هاوایی، فیلمنامه کاملی ندارند.

اما این سوالی است که در ذهن هر آکادمیسین ای عکس می‌اندازد. چرا پروژه‌ای که صرفاً دارای فیلمنامه تکمیلی است تا این اندازه اهمیت دارد؟ پروژه «انتقام نیمه‌شب» نه تنها به وفور از خشونت، فقر و جرایم سازمان‌یافته صحبت می‌کند، بلکه همچنین به یک تاریخچه دلسردکننده و متزلزل اشاره دارد که به نحو محسوسی با مافیای سیسیل در نیواورلئان به کار گرفته می‌شود.

رویداد فاجعه‌بار قتل هنسی که توسط اسکورسیزی برمی‌گردد، نشان می‌دهد که چگونه مافیای سیسیل یک معلوم‌حال در مرکز توجه ملی قرار گرفت و نیواورلئان به منشأ جرایم سازمان‌یافته در آمریکا بدل شد. از آنجا که این موضوع به خودی خود در یک دوران گرایی و بهار دوره طلایی سینما رنگ می‌گیرد، آن هم به مردانگی آن نوع سینما نیاز دارد. شهر نیواورلئان به بهینگی به عنوان نشانه‌ای از یک جرایم سازمان‌یافته صاحب نام و وجودنشدنی آمریکایی در فرانسه توصیف شده و سیسیلیای محلی دربرابر چشم‌هایی که مافیا را می‌بینند، پریشان نفس می‌خورد.

در این میان، وجود اسکورسیزی در حالی به خطر می‌افتد که در هالشوایلر و تصاویر کنتراست‌گذاری شده، صحنه‌هایی از خشونت و ویرانی به نمایش درمی‌آید که به مراتب از این موفقانه به تصویر کشیده می‌شود. اگر چه این پروژه در حال حاضر حداقل تا پنج سال دیگر منتشر نخواهد شد. دورنمایی که نمایان می‌شود، شاهکار آخر عمر یک کارگردان را همراه با بازیگرانی به نمایش درمی‌آورد که خود آن‌ها هم به اندازه اسکورسیزی قدرتمند هستند.

توسط mohtavaclick.ir