**کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی: شرایط و مقدمات دریافت**
امروزه یکی از مهمترین پشتیبانیهای قانونی که افراد جوان برای شکلگیری خانوادههایی استوارتر و بیشتری را تجربه میکنند، کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی است. اما این سوال میتواند مطرح شود که کمکی که به تعویق میآید میتواند با چه دوبال بزرگی میتواند زندگی زوجین را تحت تأثیر قرار دهد؟ در این článku، به روش دریافت کمک هزینه ازدواج و شرایط لازم برای به دست آوردن آن اشاره میکنیم.
**شرایط دریافت کمک هزینه ازدواج از سازمان تامین اجتماعی**
درصد مضاعفی از افراد تحت پوشش تامین اجتماعی سال گذشته برای همسرشان کمک هزینه ازدواج دریافت کردهاند. این افراد در مجموع، هزار میلیارد تومان کمک هزینه دریافت کردند. در ادامه توضیح شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج و روش آن را بدست آوردهاید.
در مجموع، شرایط لازم برای دریافت کمک هزینه ازدواج به صورت زیر است:
– بیمهشده باید حداقل ۷۲۰ روز سابقه کار و حقبیمه داشته باشد.
– در تاریخ ازدواج رابطه استخدامی بیمهشده با کارفرما قطع نشده باشد.
– ازدواج یک بار در زندگی فرد باشد.
– این ازدواج باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شده باشد.
– بیمهشده باید دارای شرایط قانونی لازم باشد.
در صورت دارا بودن شرایط فوق، سازمان تامین اجتماعی در صورتی که طرفین عقد ازدواج (زن و مرد) واجد شرایط باشند، کمک هزینه ازدواج را به هر دو نفر اعطا میکند.
**ثبت نام در سامانه خدمات غیرحضوری**
در این سامانه میتوانید درخواست کمک هزینه ازدواج را ثبت کنید و مبلغ قابل پرداخت و تاریخ واریز وجه از طریق پیامک به بیمه شده اطلاع رسانی شود. این سامانه سه خدمات تحت عنوان حمایتهای کوتاه مدت، دفترچه.Constants سر دریافتی مشمول حقبیمه و نیز دفترچههای خدمات پرستاری و بهداشتی را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری ارائه میکند.
اما این سازمان همچنین کارت ملی ملی را به صورت عوامل حمل نیز میتواند پردازش کند و در صورت امکان انجام زمان مراحل درخواستی تیزتر از حالت معمولی باشد.