در دنیای مدرن و دیجیتال، فعالیت‌هایی برای جذب نوجوانان در مسیر ترویج مطالعه و کتاب‌خوانی انجام می‌شود. آزاده نظربلند، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت بازی‌های رایانه‌ای برای تشویق نوجوانان به خواندن تأکید دارد. این strategist تلاش می‌کند که با Integration بازی‌های رایانه‌ای با محتوای کتاب، فعالان فرهنگی در مسیر ترویج مطالعه موفق تر شوند.

گرچه بازی‌های رایانه‌ای معمولاً بر سرگرمی تکیه می‌کنند، اما به تازگی در اختیار کتابخانه‌ها قرار گرفته‌اند تا میزان خواندن نوجوانان را افزایش دهند. آزاده نظربلند در تلاش برای جذب نوجوانان به سمت مطالعه، تنها به فاخر کردن قوانین و لزوم ابزارهای تلویزیون خوش‌سوخت نمی‌پردازد، بلکه برای راه حل‌هایی که با جهان زندگی نوجوانان همسو باشد و اساس آن‌ها با معیارهای نوآورانه‌ای باشد تلاش می‌کند.

قبل از همه، ضعف تنها در فروش کتب‌های خوش‌سوخت و اسنادي وجود ندارد؛ بلکه در سوق نوجوانان به سمت هرجایی بجز صفحات کتاب وجود دارد. از اینرو، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی، تشویق نوجوانان به خواندن با روندها و زمانه همسویی کردن در راه یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش محسوب می‌شود.

نکته‌ای که آشکارا معلوم می‌شود، این است که بیشتر تلاش‌های بهبود احیا و رشد کتاب‌خوانی این‌همه سخت واقعاً ناکارآمد بوده و سیستم‌هایی ایجاد کرده‌اند که کمتر در تطبیق با خواسته‌ها و فخرفروشی‌ها از جمله در شعر، رمان، و در رسانه‌های امر ریخت‌نویسی و کاغذی کتب نورانی و کارآمد یک متن را جور‌آورد.

توسط mohtavaclick.ir