تویوتا با لانچ خودروی Aygo X Hybrid، رونمایی از اولین هیبرید کلاس A در اروپا کرد که با کمترین میزان آلایندگی CO2 در میان تمام خودروهای غیربرقی بازار اروپا است. این خودرو به لطف بهرهگیری از قوای محرکه هیبریدی مشترک با مدلهای Yaris و Yaris Cross، عرضه شده است.
بازطراحی شده از مدل قبلی، Aygo X Hybrid از یک موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر خطی استفاده میکند که با سیستم هیبریدی و باتریهای جدید همراه شده است. این پیشرانه خروجی قدرت ۱۱۶ اسب بخار را دارد، یعنی ۴۴ اسب بخار بیشتر از نسخه قبلی. با این قدرت، زمان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو به کمتر از ۱۰ ثانیه کاهش یافته است.
تویوتا با پیشرفتهای شدید در طراحی مجدد Aygo X Hybrid، حفظ ابعاد جمعوجور و فضای صندوق عقب (۲۳۱ لیتر) را برای این خودرو تضمین کرده است. همچنین بهروزرسانیهای ظاهری در سپر جلو، چراغها، کاپوت و جلوپنجره انجام شده است.
در کابین، یک صفحه نمایش دیجیتال ۷ اینچی جدید، پنل کنترل سیستم تهویه بازطراحیشده، ترمز پارک برقی، دو درگاه USB-C و شارژر بیسیم تلفن همراه بهصورت استاندارد نصب شدهاند. یکی از تغییرات در طراحی روشی است که مهندسان تویوتا برای نخستین بار از چینش طولی باتریها در کف خودرو، درست در زیر صندلیهای عقب استفاده کردهاند؛ روشی که برخلاف ساختار موازی رایج در دیگر مدلهای هیبریدی تویوتا، فضای بیشتری برای کابین و بار باقی میگذارد.
تویوتا Aygo X Hybrid به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده تحت عنوان Toyota Safety Sense مجهز شده است که شامل سیستم پیشگیری از برخورد، حفظ خودرو در مسیر، تشخیص تابلوهای جادهای و توقف اضطراری راننده میشود. این امکانات از طریق بهروزرسانی OTA نیز قابل ارتقاء هستند.
یکی دیگر از تغییرات مهم در این خودرو، معرفی نسخه GR Sport است. این مدل با الهام از خودروهای مسابقهای تیم Gazoo Racing طراحی شده و از لحاظ بصری با جلوپنجره اختصاصی با طرح G، رینگهای خاص GR Sport و رنگ بدنه دو رنگ زرد خردلی متمایز شده است.
این مدل، با وجود ابعاد کوچک، قصد دارد نقش یک کراساوور شهری مدرن، اقتصادی و مجهز را برای زندگی شهری ایفا کند. تویوتا Aygo X Hybrid تا پایان سال جاری میلادی در چند تیپ مختلف وارد بازار اروپا خواهد شد. مشتریان میتوانند میان رینگهای ۱۷ یا ۱۸ اینچی، رنگهای متنوع دو رنگ و حتی سقف پارچهای، انتخاب داشته باشند.