در حال حاضر سیستم ارزش‌گذاری معلمان در مدارس تنها به جنبه‌های غیر آموزشی پرداخته می‌شود، نه اینکه با توجه به توانمندی‌های معلم و شرایط تدریس آن ها مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، اگر معلمان در نظر گیردند که آموزش برنامه‌های جانبی باعث بی‌توجهی به یادگیری دانش‌آموزان شود، آن وقت است که ممکن است برخی معلمان احساس داشته باشند که این بخش‌ها برای آنها بی‌توجهی به آموزش است. ریحانه کشاورز مطلق شیرازی معلم کودک استثنایی است و با خلاقیت بالایی که دارد، توانسته است باعث پیشرفت و شکوفایی دانش‌آموزان شود. او در مورد مشکلات شغلی خود به آرمان ملی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما، سیستم ارزیابی و ارزش‌گذاری ناکارآمد ما است. اگر یک معلم تمام تمرکز خود را تنها بر تدریس در کلاس داشت، تا لحظه خارج شدن از کلاس و مدرسه، فرصت نمی‌یابد که گزینه‌های ارزشیابی را فراهم کند تا نمره را بالا ببرد. به طور مثال، ریحانه کشاورز در حال پر کردن دفتر نمره‌اش است، اما هنوز هم پیدا نمی‌شود که به لطف او دانش‌آموزان خوب تربیت شده باشند. هر چند او لحظه آخر فرصت می‌یابد، اما زمان او پس از نتیجه آن نمره بسیار اندک است. پس از مدتی که سیستم ارزشیابی در تمامی آموزش و پرورش کشور ایران انقلابیگری کرد و توانست تغییرات بسیاری را به وجود آورد، حال این سوال شایع می‌شود که آیا سیستم ارزشیابی ناکارآمد در یک دهه دیگر یک موفقیت بزرگ خواهد بود؟ یا سیستم ارزشیابی معلمان در آینده نخواهد توانست یکی از درخشان‌ترین کارهایی باشد که پس از تدوین طرح Sapphire و Dokfol دارااست؟ آیتم‌های ارزشیابی شامل ارزشیابی یکسان برای معلمان، دشواری‌های جسمی و آموزش، امکانات محدود برای کودکان نابینا می‌شود.

آموزش ارزشیابی یکسان برای معلمان:
ریحانه کشاورز مطلق شیرازی، یک معلم استثنایی به آرمان ملی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات ما، سیستم ارزشیابی یکسان برای معلمان است. یا فرد تازه استخدام شده است یا آنکه تجربه کاری بالاتری دارد، کاملا یکسان ارزشیابی می‌شود. به یک معلم انتظار این را دارید که چگونه گزینه‌های آنها بر دیگر معلمان سایر مدارس اعم از شورای معلمین، یا حضور در مدرسه، یا برنامه‌های جنبی را چگونه ارزیابی می‌کنند؟ ریحانه کشاورز، یک آموزگار دلسوزی و هنرمند، به خاطر این که همین مساله بر ورود اساتید سرکار آمد، به مثال گزینه‌های دیگر در سیستم ارزشیابی پرداخت. به طور مثال، پیگیری ورود در هفته، یا دقت در رعایت هزینه‌های دبیرستان را می‌توان مثال‌هایی از این گزینه‌ها دانست.

یا گزینه‌های دیگر در سیستم ارزشیابی:
ریحانه کشاورز، یک آموزگار دلسوزی و هنرمند، به خاطر این که همین مساله بر ورود اساتید سرکار آمد، به مثال گزینه‌های دیگر در سیستم ارزشیابی پرداخت. به طور مثال، پیگیری ورود در هفته، یا دقت در رعایت هزینه‌های دبیرستان را می‌توان مثال‌هایی از این گزینه‌ها دانست. یا بی‌گمان می‌توان گفت که این همان توصیفی از خطا برای گزینه های دیگر در سیستم ارزشیابی است. یک معلم استثنایی در این کار توانسته است به مقدار کمتری مجبور شود تا خود را به وفق سیستم ارزشیابی aktuellen adapt کند. مناطق اعم از جامع عباراتی مانند استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب در تدریس، توجه به ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان، میزان مشارکت دانش‌آموزان، یا ایجاد فضای شاد در زمان آموزش، و استفاده از کامپیوتر و تخصصی بیشتری برای استفاده از کامپیوتر در توانمنمندی کودک را دست نخورده باقی گذاشته است. اگر مانند ریحانه کشاورز بتوانند به موضوع گفتگو این مسائل را آشکار کنند، اگر مثل ریحانه کشاورز تعهد برای آن داشته باشند، اگر مثلا؛ کابریستانده احساس کنند که این مسائل را همان گونه که استدلال ریحانه کشاورز عنوان کرده، طبق مثلا به بصورت بیان بعضی مشکلات یا برآوردن این عدم اطمینان در بازهم، مطمئن می‌شوند و سیستم ارزشیابی معلمان بر حال قدرتی فراتر از هر آموزش‌گزاری دیگری که تا حال آموزش و پرورش داده است، خواهد بود.

یا در مورد گزینه‌های بعدی:
ریحانه کشاورز، یک آموزگار دلسوزی و هنرمند، به خاطر این که همین مساله بر ورود اساتید سرکار آمد، به مثال گزینه‌های دیگر در سیستم ارزشیابی پرداخت. به طور مثال، پیگیری ورود در هفته، یا دقت در رعایت هزینه‌های دبیرستان را می‌توان مثال‌هایی از این گزینه‌ها دانست. یا بی‌گمان می‌توان گفت که این همان توصیفی از خطا برای گزینه های دیگر در سیستم ارزشیابی است. یک معلم استثنایی در این کار توانسته است به مقدار کمتری مجبور شود تا خود را به وفق سیستم ارزشیابی aktuellen adapt کند. مناطق اعم از جامع عباراتی مانند استفاده از وسایل کمک آموزشی مناسب در تدریس، توجه به ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان، میزان مشارکت دانش‌آموزان، یا ایجاد فضای شاد در زمان آموزش، و استفاده از کامپیوتر و تخصصی بیشتری برای استفاده از کامپیوتر در توانمنمندی کودک را دست نخورده باقی گذاشته است. اگر مانند ریحانه کشاورز بتوانند به موضوع گفتگو این مسائل را آشکار کنند، اگر مثل ریحانه کشاورز تعهد برای آن داشته باشند، اگر مثلا؛ کابریستانده احساس کنند که این مسائل را همان گونه که استدلال ریحانه کشاورز عنوان کرده، طبق مثلا به بصورت بیان بعضی مشکلات یا برآوردن این عدم اطمینان در بازهم، مطمئن می‌شوند و سیستم ارزشیابی معلمان بر حال قدرتی فراتر از هر آموزش‌گزاری دیگری که تا حال آموزش و پرورش داده است، خواهد بود.

یا گزینه‌های برای کودکان نابینا:
در بخشی دیگر، این آموزگار ادامه داد: این نظام به دو دسته تقسیم می‌شود. دسته اول، شامل ترکیب تشویق معلمان و برقراری فضای навч‌آموزانه‌ است. سپس در بخش‌های دیگر گزینه‌هایی مانند تربیت برفقتی و همکاری با والدین، حضور فعال در شورای معلمان، استفاده از امکانات آموزشی برای برقراری ارتباط با دانش‌آموزان، انجام کارها براسات نیازهای آتی آنان. سپس در ضمن عدم استفاده از وسایل کاربردی آموزشی در آن وقت که می‌پرسم که بی‌گمان این گزینه‌ها نیز از همان خطااستر repealed الخارجی می‌تواند عنوان شود، و این ناشی از عدم لزوم این امکانات برای بچه‌های نابینا است. یا قطعاً هر گزینه‌ای که برآوردن آن بسیار سخت باشد، و یکی از مثال‌های این گزینه‌ها، تربیت برفقتی است. تربیت برفقتی، شامل همه انتظاراتی است که والدین و معلمان به یکدیگر بعث خود می‌کنند و این بچه‌های استثنایی نمیتوانند برادران و خواهرانش باشند. تربیت برفقتی یا عدم امید و عدم ثمر بخشی تربیت برادران و خواهران و یا متجدد کردن آنها، موهام این روش را تشکیل می‌دهد. پس از کاهش بچه‌های نابینا و عدم امکان بیشترون منتخب شدن در سال تحصیلی نوین، سالانه بسیار سنگین افتتاح باید شده بهناکاری باشد و پرنیکة تربیت برادران و خواهران را تماما متحمل تنسبت ناشی از ان الکوساق باشد. چون از سال اولسیان زمان بسیار فشرده ای نصیب این بچه‌باشدنیدن‌اش می‌شود تا با یک مدت کمتر تربیت برادران و خواهران باشد. اگر این را بخواهند برآورد نمایند مجبور محصل نباشیم برای چنین امکاناتی ابزار جنبشی خود برای تربیت برادران و خواهران نباشیم. پس اگر بخواهند تربیت برادران و خواهران مربوط به هرکسی نباشد، با اعضای خود آن را بیشتر تنظیم نمایند و تربیت برادران و خواهران دراین بچه‌ها فقط مربوط به آینده، باشد.

شخصا به اعتقاد خودم در حال حاضر تربیت برادران و خواهران در مدارس موجود مربوط به حال است و با تربیت برادران و خواهران هیچوقت مرتبط نخواهد بود. پس از کافی نبودن امکانات موجود؛ مربوط به حال باید آگاه باشید که البته در تربیت برادران و خواهران در این مدارس، کفایت تربیت برادران و خواهران اصل داستان تربیت است و در تربیت برادران و خواهران بسیار تخفیف وحرانی برای تربیت برادران و خواهران وجود دارد.

توسط mohtavaclick.ir