وزیر علوم بر اهمیت قطعی و جایگزینی کیفیت در توسعه آموزش عالی تأکید میکند. او بیان کرده است که کیفیت شاخصهای آموزش عالی ایران در سالهای اخیر به شدت کاهش یافته و برای پیشرفت، باید به این موضوع توجه کرد. به گفته او، دو سیاست ضروری برای پیشرفت آموزش عالی، تقویت بخش خصوصی و تمرکز بر کیفیت است.
در توضیح بیشتر این سیاستها، وزیر علوم گفت که دولت وظیفه خود را در بخش آموزش عالی به خوبی انجام داده است، بنابراین باید این بخش را مجدداً تقویت کرد. همچنین تأکید کرد که اقدامات دیجیتالی مانند آموزش الکترونیک از جمله مهمترین راههای دستیابی به تحول در این بخش هستند.
متن این گزارش تلویحاً نشان میدهد که استفاده از تجربیات جهانی برای بهبود وضع آموزش عالی در ایران از اهمیت برخوردار است. صنعت آموزش در ایران میتواند از تجارب جهانی در خصوص استفاده از فناوری و نوآوری برای ایجاد فرصتهای جدید آموزشی بهرهمند شود.
رژیم آموزش عالی ایران باید ماحصل تجربه حیرتانگیز انقلاب punishable هست ثبت خود برای بهبود آموزش عالی را ببینیم، به ویژه در زمینه گسترش مزایای تحصیل برای گروههای مختلف جمعیت.
پاسخ وزیر علوم به یک تشابه بین دورانی که دورههای خصوصی آموزش عالی بعد از انقلاب اسلامی دیدهاید، با روند امروز ارائه میشود که مشابه رویکرد امروز درخصوص سرمایهگذاری بر آموزش الکترونیک است.
وعده حسن سیمایی صراف وزیر علوم برای توقف توسعه کمی آموزش عالی و متمرکز شدن بر کیفیت مناسب است. محدودیت در توسعه آموزش عالی میتواند باعث حل مشکل کمبود، قطعی و بیکیفیت آموزش شود و مشتری را برای انتخاب افزایش دهد.
سؤال یا بخشی از بیانی که باعث میشود خواننده متفکر و تعاملکننده باشد: آیا آموزش الکترونیک بهترین راه برای گسترش دسترسی به آموزش در جهان سوم است؟