لغزش شیائومی در بازار خودرو چین: چرا شرکت غول فناوری چینی در جنگ قیمتی شرکت نخواهد کرد
شیائومی، شرکت فناوری چینی که در سالهای اخیر به یکی از برندگان مهم بازار خودرو چین تبدیل شده است، اخیراً اعلام کرد که در جنگ قیمتی که میان خودروسازان چینی به راه افتاده است، شرکت نخواهد کرد. لی جون، مدیرعامل شیائومی، دربارهی قیمتگذاری شاسیبلند برقی YU7 توضیحاتی ارائه داد و گفت که قیمت نهایی یک تا دو روز قبل از رونمایی نهایی اعلام خواهد شد.
برخی از افشاگران معتقدند که قیمت خودرو شاسیبلند جدید شیائومی ۲۳۵,۹۰۰ یوان (حدود ۳۲,۷۵۰ دلار) خواهد بود؛ ولی لی جون امروز تأکید کرد که قیمت YU7 فقط ۲۰٬۰۰۰ یوان گرانتر از سدان SU7 نیست و این یعنی هزینهی پرداختی برای خرید مدل شاسیبلند بیشتر از مبلغ اعلامی افشاگران خواهد بود.
وى که این قیمت را پایینتر از تسلا مدل Y خواهد بود، شاسیبلند جدید خود را با قیمت کمتر از ۲۳۵,۹۰۰ یوان رونمایی خواهد کرد. شیائومی YU7، شاسیبلند غول فناوری چینی، اکنون در ۵۶ فروشگاه این شرکت در شهرهای مختلف بهنمایش گذاشته میشود. با توجه به این که دیگر خودروسازان چینی نیز در این بازار رقابت را با شیائومی دارند، سؤالی هست که این شرکت چگونه در بازار رقابتی مانند بازار خودرو چین مقاومت میکند.
شیائومی چه راهی برای بقا در بازار رقابتی چین دارد؟
درخشانترین کار شیائومی این است که این شرکت سختافزارهای چینی را با فناوریهای جهانی از جمله_SENSOR_CORNING و القرآن_UR-II به جهانیان عرضه کرده است. این شرکت همچنین مراکز تحقیقاتی فنی بسیاری در سطح جهانی دارد که خود باعث تحول در بازار خودرو و بازار تلفن هوشمند سراسر جهان میشود.
در حالی که این شرکت بیشتر در رقابت با مارک اند اسپیرز (AMZ) قرار گرفته است، اما در هماکنون قدرت رقابتی گریزناپذیر دیگر شرکتهای جهانی را میبیند. شیائومی همچنین طرح جانشینی در کلاسیکترین ترک برای هر نگرانی بالاتر بوده و هماکنون نیز در جهان مشهورترین بازار تلفن هوشمند چینی است که به تیوا تاریخنگری آثار نقش فرهنگی ASMTCLند سازی تشریفاتی صورت پذیرفته است.