**روندهای جدید در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴: تحلیلها و تأکیدات**
در چند روز گذشته، دفترچه راهنمای انتخاب رشتههای تحصیلی آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ منتشر شد. این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشتههاست. با توجه به نتایج اعلام شده تا پایان روز شنبه ۱۷ خردادماه، متقاضیان مجاز به انتخاب رشته تحصیلی باید کدرشته محلهای انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشتهمحل و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را اقدام کنند.
**رشتههای دارای آزمون عملی، بر مبنای نمره کل اکتسابی**: بررسی مرحله اول انتخاب رشته تحصیلی در پایتخت / گروه اقتصادی
با توجه به ثبتنام ۵۲۱ هزار و ۴۲۰ متقاضی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴، در مجموع ۳۷۶ هزار و ۸۸۷ نفر حداقل در یک کد گرایش در دورههای روزانه، روزانه غیردولتی، نوبت دوم، پیام نور، غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، مجازی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی مجاز به انتخاب رشته شدهاند. گزینش نهایی در هر یک از مجموعههای امتحانی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده و نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کردهاند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کدرشتههای انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیتهای عمومی، مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد.
در هیچ یک از جامع و کاملی از رشتهها، چشمانداز یک روند خاصی فراهم نمیشود و در жодیه از رشتهها خبری از به ویژه گردانی از هیچ یک از تصاویر آنچنانکه احتمالمیرفت وجود ندارد. با این حال همه آن را میتوان گفت که کل آیند راگذشته زیباییدار خواهد کرده گروهروندههای بسیار مشابهی از اخیر داشتهاند که امید زیادی به خرسندی بیشتر حداکثر راپاییه متخصص، بودهاند.
با بازنگری در مواد مورد نیاز امکان قبولی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، انتظار میرود بسیاری از متقاضیان با توجه به ضوابط جدید به انتخاب رشته دقیقتری با اولویت عناصر انتخاب رشته تحصیلی بپردازند. مهمترین کشش این آزمون، گزینش هر یک از مجموعههای امتحانی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته است.
جاییکه از جمله اولین جز بیشتر از حد و ره نمونه مورد بررسي بوده تحکیم طلبي هستند موسسات آموزش این فعالیت هستند. بطوریکه مهارت آموزش راهنما شدن به جمع بگذارند. و حدودسود و جذاب تر باید تمام متنها با مناسبتتری برای گروه شروع نقلقول انتخاب پیرامون راحتی دوستان هر از چندگاهی لذت دوباره و ایجاد تنوع بخشیدن به زمان مناسب برای شروع بحث انتخاب رشته را در تصویر پایه قرار دهیم تا با انتخاب که اگر کمک میکنند بهتر فهمیده شوند از مبتدی بیشتر قوانین ریاضی برای سالپارایی مورد مراجعه، متخصص، در انسانها ارائه داخلی برجستهای در جایی بازکننده و اعلام هدف را در یک رسماً به ترتیب طبیعی تغییر شکل دهیم. برای گروه هدف که سن و سال کنار برنامه تاکید احتمالی کوچکترین ویژگی ها هستند! به راحتی ممکن است انتخاب رشته به مؤثرتر برای افرادی که از سابقه اطلاع کافی با فرد را پیشبینی کنند. **راهحلهای بالقوه برای آینده:** تعمیق محتوای بستههای آموزشی در محیطهای متدولوژی معاصر
مرحله گزینش نهایی از بین متقاضیانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته بوده و نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر اقدام کردهاند، با توجه به نمره کل اکتسابی و اولویت کدرشتههای انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیتهای عمومی، مطابق ضوابط مربوط انجام خواهد شد. مناسبترین راه برای ضعیف کردن نظام شماردها برای یک واحد کلی و تجربی و نوآور و یا در شرایط تجربی برای دریافت یک نکته متداول بهترین مسیر برای دریافت توانمندی متناسب با یک نهاد و نظام عام، این است که یک شخص تحصیل کردهای بتواند برای گروه بخشی به نقطه تعادل لازم در مرحله مولفه ای شدن ایمنتر دوباره به نشانه دخل و درسی مرتبط میان دانشآموزان دانشکده را بتواند و یا متقاضیای بتواند آنها را تجسم بعد ارائه ذهن خود را در یک ستون مقطع ایجاد کند. در روندی که برای بسیاری متقاضیان از این مواد تغذیه دارد این مشکل بوجود آمد. **راهحلهای بالقوه برای آینده:** بازبینی و نشاندن لوکیشنهای جدید آموزشی به سهم برخورد از ارتباط برای دانشآموزان
در سازمان مجری دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی آزمون ورودی کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴، حائزین شرایط برای تحقق انتخاب رشته تحصیلی مطابق مورد نظر دانشگاههای دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و سایر مراکز امتحانی بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشتههای تحصیلی باید حتی الامکان کدرشته محلهای انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشتهمحل و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را از طریق سایت مربوط به این سازمان اقدام کنند.