از رانندگان تاکسی‌های اینترنتی خبری‌ست که مورد شکایت قرار گرفته‌اند؟¿ سیدجعفر تشکری هاشمی به گزارش روز نو، با بیان اینکه برای هر موردی که اتفاق افتاده، باید مراحل رسیدگی حقوقی و کیفری طی شود، اضافه کرد: اگر جرم کیفری محرز باشد، فرد شاکی باید با مراجعه به مراجع قضایی، اقدام به طرح شکایت کند.

و از آنجایی که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تاکسی اینترنتی موظف به پاسخگویی و همکاری در فرآیند بررسی تخلفات هستند، مطابق آیین‌نامه‌ها، باید در هیات‌های انضباطی حاضر شده و پاسخگو باشند.

او تاکید کرد که مطابق با مصوبات موجود، نظارت بر عملکرد تاکسی‌های اینترنتی بر عهده سازمان تاکسیرانی شهرداری قرار دارد. بنابراین، شهروندانی که شکایتی در این خصوص دارند باید مراتب را به سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کنند.

وی یادآور شد که سازمان تاکسیرانی موظف است با فراخوان شرکت مربوطه، تخلف را در هیات انضباطی بررسی کرده و مطابق آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات، اقدام مقتضی را انجام دهد. در مواردی که تخلف جنبه کیفری داشته باشد، پیگیری از طریق محاکم قضایی نیز الزامی است و سازمان تاکسیرانی در کنار اقدامات انضباطی، موضوع را به مراجع قضایی ارجاع خواهد داد.

چرا تخلفات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مهم است؟
علت اهمیت این موضوع، نفوذ این فناوری جدید در زندگی روزمره مردم است. تاکسی‌های اینترنتی منجر به به وجود آمدن موارد جدیدی از جمله ناپایداری عدم رعایت قوانین و مقررات توسط رانندگان و نیز عدم وجود اتاق رسیدگی برای شکایات شده است. این موضوع باعث می‌شود که مردم به ابعاد حقوقی و انضباطی مربوط به این زمینه پی ببرند.

به آن‌سان که تشکری هاشمی اظهار کرد، ما باید این دو بعد را با هم در نظر بگیریم و به شکایات کاربران تاکسی اینترنتی، علاوه بر پاسخگویی به چگونگی شکایت، باید پاسخهایی سخت و جامعی در این مورد داده شود.

توسط mohtavaclick.ir