شما می توانید متن را به فارسی به صورت زیر ترجمه کنید:
“در پنل تخصصی «تحلیل نقش کشورهای عضو اکو در گردشگری پزشکی منطقه (راهکارها و شیوههای توسعه)» در سومین کنفوبیشن گردشگری سلامت در همدان، رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت گفت: اگر کشورها تصور کنند که با سلامت میتوان تجارت کرد، از معادلات حذف خواهند شد. بیشتر کشورهای عضو اکو استراتژیک، مهم و ثروتمند هستند، اما در برخی حوزهها از جمله سلامت، نتوانستهاند همافزایی داشته باشند. تقویت همافزایی در حوزه سلامت میتواند به افزایش مستقل بودن کشورهای عضو اکو کمک کند.
رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت تصریح کرد: وقتی کشوری تصور کند که میتوان با سلامت تجارت کرد، از صحنه رقابت حذف خواهد شد، چراکه نگاه صرفاً اقتصادی به حوزه سلامت، موجب بیاعتمادی عمومی میشود. فاکتور مهم دیگر، درک صحیح از اصطلاح «گردشگری سلامت» است. برخی کشورها در تلاشاند تا این اصطلاح را به سادگی با گردشگری سایر بخشهای اقتصادی درهممیگنجانند. با این حال، بر اساس آمار جهانی، رشد گردشگری سلامت بهراحتی قابل مقایسه با رشد سایر بخشهای اقتصادی نیست. در سالهای اخیر، رشد توریسم سلامت در سالهای اخیر دو رقمی بوده و به ۲۱ درصد رسیده است، در عین حال ۶۴ درصد از بیماران گردشگری سلامت فاقد بیمه و ۸۳ درصد آنها خواهان پکیج کامل خدمات درمانی هستند.
همچنین ۷۰ درصد گردشگران سلامت در نظرسنجیها اعلام کردهاند که کیفیت خدمات پزشکی را عالی میدانند که نشاندهنده دقت بالای بیماران در انتخاب مقصد درمانی است.از مهمترین عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری سلامت، هزینههای مربوط به خدمات درمانی میباشد. به گفته رییس انجمن خدمات بینالمللی سلامت، ۳۳ درصد از خدمات گردشگری پزشکی مربوط به جراحیهای زیبایی است و ۸۵ درصد بیماران نیز هزینه درمان را معیار اصلی در انتخاب خود میدانند.پیشنهاد قابل توجه رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت، داشتن یک صندوق توسعه سلامت در نظر گرفتن فرصتهایی برای سرمایهگذاری در بخش خصوصی در این زمینه است.
بطور کلی، وجود یک بازار سلامت بزرگ و منظم میتواند کشورهای عضو اکو را قادر به رقابت ضعیفتر با کشورهای دیگر در این زمینه قرار دهد. بدون یک گام مهم در تلاش برای توسعه و سیاستگذاری در این زمینه، بازار حزانی که در آن فعالیت میکنند، رقابت را نیز با کشورهای بهینتر تجربه نمیکنند.
رئیس انجمن خدمات بینالمللی سلامت همچنین اشاره کرد که هزینههای مربوط به خدمات درمانی، یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در توسعه گردشگری سلامت است. به گفته وی، ۳۳ درصد از خدمات گردشگری پزشکی مربوط به جراحیهای زیبایی است و ۸۵ درصد بیماران نیز هزینه درمان را معیار اصلی در انتخاب خود میدانند. راین نیز بیان کرد که ملاک مهم در انتخاب کشورهای کشورهای متخصصايران را وجوهه رتبه بندی شده است و نشان میدهد که ایران در برخی از زمینههای پزشکی در رتبه اول امریکا قرار دارد.بطور کلی، استفاده از اقتصاد دیجیتال، در زمینه پزشکی میتواند مزایای بالقوهای برای ایران ایجاد کند.