آرون سورکین، نویسنده برنده اسکار و کارگردان فیلم شبکه اجتماعی، ประกشت که در حال همکاری با سونی پیکچرز برای نگارش و کارگردانی قسمت دوم این اثر است. این دنباله از سری مقالات تحقیقی “The Facebook Files” الهام گرفته است که در سال 2021 توسط وال استریت ژورنال منتشر شد. در حالی که فیلم اول “The Social Network” بر چگونگی شکلگیری فیسبوک تمرکز داشت، قسمت دوم نگاهی انتقادی به پیامدهای اجتماعی آن دارد. از تأثیر منفی بر سلامت روان نوجوانان گرفته تا نقش فیسبوک در گسترش اطلاعات نادرست و حوادث حمله به کنگره آمریکا در سال 2021.
سورکین در مصاحبه با بیزنس اینسایدر اذعان کرده است که منبع اصلی الهام قسمت دوم فیلم “The Social Network” اسناد داخلی هستند که فرانسس هاوگن، مدیر سابق فیسبوک، فاش کرده است. این اسناد نشان میدهند که متا از آسیبهای احتمالی محصولاتش مانند اینستاگرام اطلاع دارد اما آنها را نادیده میگیرد.
فیلم اول “The Social Network” که با کارگردانی دیوید فینچر ساخته شد، موفقیت چشمگیری در گیشه و جوایز به دست آورد. جسی آیزنبرگ که در نقش مارک زاکربرگ بازی کرد، نامزد اسکار شد. هنوز مشخص نیست که او در دنباله فیلم مورد بحث نیز حضور خواهد داشت یا خیر.
با توجه به حجم تحقیقات و احراز اعتماد necessary برای تولید قسمت دوم “The Social Network”, انتظار می رود که فیلم منتقدان را هم نقد کند. انتقال سلامت روان نوجوانان و شکلگیری گروههای کور داعشی از جمله موضوعاتی هستند که بطور طولانی بررسی خواهد شد.
اسناد داخلی متا توسط فرانسس هاوگن فاش شده اند که متا از آسیبهای احتمالی محصولاتش مانند اینستاگرام اطلاع دارد اما آنها را نادیده میگیرد. این اسناد آن طرف به التهاب در دو کشور، از سوریه تا اندونزی اشاره دارند که فیسبوک نقش آثاری در شکلگیری این خشونتها را ایفا کرده است.
جالب اینکه فیلم شبکه اجتماعی دوباره بر روی استریم تمام epochs فیسبوک تمرکز نخواهد کرد، احتمالا بیشتر روی دبیوس و سرعت به حرکت خارج شدن دنبالهها بر روی سوچین بود.
ایده فیلم آرون سورکین میتوانست چالش باشد، اما فیلمکدار قبلی دیوید فینچر قوی نخواهد شد، یعنی دور از پوسته کلاسیک ده-هشده.
در ادامه به تکیله احتمالی فیلم منتقدان نگاه داریم.

در ابتدا توجه میکنیم که جهانی که فیسبوک بیشترین مزیت در آن قرار دارد همان فضای شخصی- اجتماعی است. یقینا هیچ نیمی از مشکلاتی که وجود دارند در دنیای اینستاگرام وجود ندارد. مثل این است که اگر به داخل لیونو در سیستم اینستاگرام نگاه کنید نصف آنها به اینجا بیایند اما آنگونه است که فیسبوک نسبت به اینستاگرام این ویژگی را ندارد.
همانطور که سطح همچنین رشد اینستاگرام شما به سطح تولید متن و عکس شما بستگی دارد وقتی میبینیم که فیسبوک متهم شده است به جنگ پخش محتوای اینستاگرام نمیتواند اتفاقا ویدئو و فیلم در یک لحظه در اعصاب آنها خوره، میتوانیم زندگی افراد را به بوسیله یک وبسایت determined برای کاوش و کشف بپرسیم.
مثلا کدام یک از مجاری تلویزیون نه تنها یک نفر منتقل نمیکند که با اشتراک در اشتراک منزل که سرتاسر سندیکای سیاسی است، در کشوری محو همین است. بدون شک روایت و مدیریت فیسبوک حول کدام یک از اهدافی است که سالها قبل کامرسال عربستان در هر چه تمامتر خود از ایران خرج میکند تا قادر به کسی نباشد که بتواند سه منطقه فیزیکی برای کنار هم وداخل ایران ایجاد کند. یکی از این مکان ها میشود هویت.
کشوری قرار داشت که در اشتراک طریق دیگر دارد شما پینت تا پس ماندهشود روی زهمحول حق میشود.. این ویژگی به خودی خود فیسبوک منجر میشود.