یوتیوب، پلتفرم بزرگ ویدیویی که متنابتش از دسترس بودن محتوای تصویری متنوع و متنوعترین این نوع محتوا است، رونمایی از ویژگی جدید هوش مصنوعی شده است. این ویژگی، که به نوار جستوجوی هوشمند معروف است، به کاربران پریمیوم در ایالات متحده امکان میدهد در जबجایی که میجستوجو کنند، مانند مسافرت، مکانهای تفریحی یا مثلاً مکانهای غذاخوری، ویدیوهای مرتبط را با توضیحات کوتاه توسط هوش مصنوعی کشف کنند. این ویژگی شباهتهای زیادی با AI Overviews در گوگل دارد که اطلاعات مورد نظر را بهصورت خلاصه با کمک هوش مصنوعی نمایش میدهد.
یک نمونه این ویژگی، راحت کنندهاست. مثلاً اگر در یوتیوب عبارت “بهترین سواحل هاوایی” را جستوجو کنید، یک ویدیوی با توضیحات مختصر شامل عکسهای مناظر جالب هاوایی همراه با پیشنهادات برای ادامهی جستوجو یا برنامهریزی سفر بهجای میآید.
این ویژگی جدید و جذاب الهام گرفته از AI Overviews در گوگل است که خلاصهای از نتایج را بهصورت خودکار ایجاد میکند و در بالای صفحه قرار میدهد. این ویژگی میتواند تجربهی کاربران را در جستوجو بهسرعتتر کرده و به هدف خود برساند، اما این موضوع نگرانیهای دربارهی تأثیرش را بر درآمد تولیدکنندگان محتوا ایجاد میکند. آیا کاربران بیشتری وقت میکنند تا به ویدیوها بروند یا نه؟ اگر هرچند متناسبا مستقیماً از هوش مصنوعی جواب بگیری، احتمال زیادن سمت وازی برای استفاده از فیدهای رسمی، قرار دارف Kart ureten vôi youtube.