دکتر عادل تقوی به عنوان سرپرست اداره کل راهبری و نظارت راهبردی معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی منصوب شد. بر اساس گزارشی منتشر شده توسط خبرگزاری سینا، دکتر مهدی باصولی معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با موافقت رئیس جهاددانشگاهی دکتر عادل تقوی را به عنوان سرپرست اداره کل راهبری و نظارت راهبردی این معاونت منصوب کرد.
در حکمنامهای که برای دکتر تقوی صادر شده است، دستورالعملاتی به او داده شده تا با تلاش و همیاری همه کارکنان جهاددانشگاهی، موفقیت این اداره را در امور مربوط به راهبری و نظارت راهبردی حوزه آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بدست آورد.
گفتنی است که دکتر تقوی پیش از این به عنوان معاون پشتیبانی دانشگاه علم و فرهنگ فعالیت داشته و مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه اجتماعی و مدیرکل اداره راهبری امور فرهنگی و سازمان انتشارات جهاددانشگاهی را در رزومه کاری خود دارد.
این حرکت نشان میدهد که جهاددانشگاهی به سمت اجتناب از خطرات احتمالی در حوزه آموزش و کارآفرینی قدم میزند و با انتخاب آن شخص، نشان میدهد که قصد دارد افراد با تجربه و کفایت را در موقعیتهای مهم قرار دهد.
در این راستا، لازم است که جهاددانشگاهی اطمینان حاصل کند که با اینappointment، سیاستهای جدیدی در زمینه آموزش و کارآفرینی پیاده شود که منجر به پیشرفت این حوزه شود.
سوال این است که آیا این انتصاب با اصول کاری جدید و معاصر مطابقت دارد و آیا میتواند به بازسازی زیرساختهای آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی کمک کند؟
جهاددانشگاهی باید اطمینان حاصل کند که انتخابی که انجام میدهد، نه تنها از نظر تحصیلی و Professional مناسب باشد، بلکه فرد انتخاب شده نیز با دانش و درک لازم در مورد سیاستها و استراتژیهای دانشگاه و ماهیت کارآفرینی آشنا باشد.
همچنین لازم است که جهاددانشگاهی با جلب مشارکت و همیاری همه کارکنان، هموسازیهای لازم را برای موفقیت این اداره ایجاد کند.
بیانیهای که در حکمنامه به دکتر تقوی داده شده است میتواند به عنوان ملاحظهای برای سایر کارکنان جهاددانشگاهی در نظر گرفته شود.
این کنکوری که جهاددانشگاهی انجام میدهد، نه تنها به توسعه کارآفرینی و آموزش در داخل کشور کمک میکند، بلکه با سرمای ذهنی و باوری که ایجاد میکند، افراد را برای ادامه تحصیل در داخل یا خارج از کشورMotivate میکند.
در انتخابها و تدابیر انصافا باید به جلب مشارکت و مساعدت همه کارکنان در امر این(policyاشناخته گرایی باعث اثربخشی آن میشود.
جهاددانشگاهی در تلاش برای بهترین اتفاقی است و با در نظر گرفتن هدفهای بلندمدت، میتواند به بهبود کیفیت در زمینه آموزش و کارآفرینی کمک کند.
جهاددانشگاهی باید اطمینان حاصل کند که انتخابی که انجام میدهد، فردی باشد که شرایط عدم قطعیتها را بپذیرد و برای الزامات Strategi بهترین شرایط را با تجربهایکه دارد دراختیار بگذارد و کنفراسهایی که ایجاد میکند حفظش میکند.
جهاددانشگاهی با استراتژیهای نوین در کار آفرینی و آموزش میتواند به محیط تحصیل قدم زد تا مطلوب شود و مثلا از تکنولوژی دراین زمینه استفاده داشته باشد.
جهاددانشگاهی در راستای کارآفرینی باید از ابعاد مختلفی مانند راه اندازی مشاغل، کاشت فلسفه عقلانی را در خیال و وجودش نیز در خاطر داشته باشد.
جهاددانشگاهی برای برخورد با چالشهای پیش رو، باید به سرعت با سیاستهای جدیدتر برای فتح مبین دانش ارایه دهد و از خود انتظار داشته باشد که در تحقق این چالش و استراتژی تلاش کند.