بازنویسی متن عنوان: شاسیبلندها راحتند؟ سدانها در دام تجمعی!
از آنجا که محبوبیت شاسیبلندها در حال رشد است، سدانها در کنار کامیونهای دیگری که در گذر زمان عقب ماندهاند، به حاشیه رانده شدهاند. آمار فروش نیسان برای ما نمونهای از این واقعیت را ارائه میکند. در واقع، تولید ماکسیما از اواسط سال ۲۰۲۳ متوقف شد، اما در سال ۲۰۲۵ هم تنه از سهماهه اول تا دوم، مجموعاً ۱۳ خودرو فروخته شد. چه آن ۱۳ دستگاه هم نشانه بود که چه در حال گریختن سدانها، چه به دور افتادن آنها از چارچوب صنعت اتومبیلسازی، آبکشی منابع مالی میشود.
بعید نیست که دلیل این کاهش فروش، تنها در مورد تود تشخصی سدانها در بین خریداران باشد. به عنوان مثال، سدان ورسا در نیمهی نخست سال با ۷۱٫۹ درصدی جهش فروش، حدود ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو به بازار فروشانی که بالطبع معشوقشان در نظر میگیرد، رساندهاند. در حالی که رشد ۳٫۷ درصدی آلتیما که یک سدان دیگر است، نشان میدهد که این خودرو هم هنوز سودی برابر با شاسیبلندها ندارد.
پس از دو سال، شایعات از توقف تولید هر دو ورسا و آلتیما حکایت دارند. در ضمن، اگر در چارچوب بازار آمریکایی الگو بند Podleرقی این خودروها را بشمریم، مشهود است که در حال بلبرینگ محو انداختهاند. فروش آنها در این سوی اقیانوس متوقف شده است. اما شاید، نیسان دیگر این مورد را به داخل بازار کشورهای جنوب شرق آسیا منتقل نکرده باشد وگرنه، از الان مشهود است که بر نسل نهم آن تأکید شده است.
البته برای پیشرفت چهرهی Niسان و نوبت اینستا سوار کردن فلک، میتوان به فروش سنترا نیز توجه کرد که این نمونه، افتی ۳٫۹ درصدی داشت. با توجه به این عقیده و بهگفته برخی منوربرها، برای بازگشتی قدرتمند نیسان، از رویو گفتنی، اتفاقا محتمل است.