به نظر میرسد که ویدیوی معرفی راکتور هستهای خانگی Enron Egg موجب گمراهی برخی کاربران شبکههای اجتماعی شده است. این ویدیو ادعا میکند که این راکتور میتواند تا ۱۰ سال برق یک خانه را تأمین کند، اما پس از بررسیهای رویترز ثابت شد که این محصول واقعی نیست و توسط یک شرکت با تمرکز بر ساخت محتوای طنزآمیز ساخته شده است.
این داستان میتواند مظهر عدم تسلط کاربران اجتماعی در تشخیص واقعیت و فیک باشد. ما باید از گردآورندگان اطلاعات عبرت بگیریم و قبل از انتشار خبری حتما اطلاعات را doğrایی و تأیید کنیم تا مغرضان از طریق گمراهی و دروغ اغتشاش نکردند.
تیم خبرنگار Zoomit هنوز سوالات بسیاری راجع به این موضوع دارد:
* آیا این نمونهی خاص به درستی به شرکت انرون ارتباط دارد؟
* چند شخص من-то برای ساخت چنین محصولاتی آماده به کار هستند؟
* قبل از شنیدن این خبرتان در مورد استراتژی چگونه واکنش داشتند؟
با خوشینامسازی کردن این خبر در رسانه های اجتماعی و بدون تحقیق خباثت آنرا سایر رسانه ها نیز گسترش داده اند.
از طریق خبری که در روزنامه و رسانه های دیگر منتشر شده بود مشخص است که خبرنگارها مجبور شدند آن را خفه کنند.
پاسخ ممکن است در میانه خطی خبر نباشد