فورد برانکو، نماد دیرینه‌ی خودروهای آفرود آمریکایی این‌بار با چرخشی غیرمنتظره وارد دنیای خودروهای برقی شده است. برخلاف تصور علاقه‌مندان در آمریکا، اولین نسخه‌ی تمام‌برقی این خودرو قرار نیست به مسیرهای خاکی یوتا برود، بلکه با همکاری فورد و شریک چینی‌اش Jiangling Motors، ابتدا راهی بازار چین خواهد شد. طبق اطلاعات ثبت‌شده در سازمان‌های نظارتی چین، دو مدل برقی متفاوت از این شاسی‌بلند محبوب تا پایان سال روانه‌ی بازار می‌شوند.

مدل تمام‌برقی فورد برانکو به‌عنوان خودروی برقی واقعی طراحی شده است و از سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برد. دو موتور الکتریکی مسئول حرکت خودرو هستند: موتور ۱۳۰ کیلوواتی در جلو و موتور ۲۰۲ کیلوواتی در محور عقب که در مجموع ۳۱۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کنند. حداکثر سرعت خودرو به‌صورت برقی روی ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در قلب نسخه‌ی برقی فورد برانکو، باتری بزرگ ۱۰۵٫۴ کیلووات‌ساعتی از نوع LFP با فناوری Blade قرار دارد که BYD آن را تأمین می‌کند. این باتری عمر بالایی ارائه می‌دهد و ایمنی بسیار بالایی دارد. برد اعلام‌شده برای این نسخه طبق استاندارد CLTC چین، حدود ۶۵۰ کیلومتر است.

فورد برانکو
فورد برانکو

به‌نوشته‌ی Carnewschina، مدل EREV فورد برانکو از دو موتور الکتریکی بهره می‌برد و باتری ۴۳٫۷ کیلووات‌ساعتی آن، توان حرکت تا ۲۲۰ کیلومتر را به‌صورت تمام‌برقی فراهم می‌کند. پس از تخلیه‌ی باتری، موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری به‌عنوان ژنراتور وارد مدار می‌شود تا باتری را شارژ کند یا مستقیماً به موتورهای الکتریکی نیرو دهد. برد ترکیبی این مدل به ۱۲۲۰ کیلومتر می‌رسد.

مقاله‌های مرتبط:

هر دو نسخه‌ی فورد برانکو جدید، شاسی‌بلندهایی پنج‌نفره و جادار هستند. طول مدل برقی به ۵۰۲۵ میلی‌متر می‌رسد و وزن مدل تمام‌برقی ۲۶۳۰ کیلوگرم است. تصاویر منتشرشده از نصب سنسور LiDAR بالای شیشه‌ی جلو خبر می‌دهند و ظاهرا فورد قصد دارد قابلیت رانندگی نیمه‌خودران را نیز به این مدل اضافه کند.

فورد با اتکا به توان تولید JMC و فناوری باتری BYD، مدل برقی برانکو را مطابق با نیازهای بازار چین ساخته است. این خودروها تا پایان سال جاری در چین عرضه می‌شوند و هنوز مشخص نیست که آیا وارد بازارهای بین‌المللی نیز خواهند شد یا خیر.

source

توسط mohtavaclick.ir