آنچه امروز از عملکرد بیمه تکمیلی در جامعه مشاهده میشود نشان دهنده نارضایتی اکثریت بیمهشدگان از عملکرد این نوع بیمههاست. ابتدا باید یادآور شویم در گذشته عموم بیمه شدگان با این مشکل مواجه بودند که خدمات بیمههای پایه به میزانی کفایت نیست تا آنان را به یک بهبودی و درمان کافی برساند پس مجبور میشدند برای درمانشان به پزشکان، مراکز درمانی و بیمارستانهای غیر دولتی و خصوصی مراجعه کنند که هزینههای زیادی برای آنان داشت. این موضوع نارضایتی و فشار زیادی به کارکنان عموما بخش دولتی وارد میکرد لذا مسئولان ذیربط در موضوع را وادار کرد سیستم بیمه تکمیلی را برای جبران این نقیصه طراحی و راهاندازی کنند.
source