شرکت BYD توانست در نیمهی اول سال ۲۰۲۵ بر ۷ بازار کلیدی خارجی تسلط یابد. این خودروساز چینی در هنگکنگ، سنگاپور، تایلند، اندونزی، اسپانیا، ایتالیا و برزیل موفق به کسب مقام اول در فروش خودرو شد. عملکرد چشمگیر BYD بخشی از برنامهی بزرگتر این برند برای گسترش فعالیتهای در بازارهای جهانی محسوب میشود.
بهنوشتهی Carnewschina، هدف اصلی BYD، فروش نیمی از خودروهایش خارج از چین تا سال ۲۰۳۰ است. این شرکت علاوهبر گسترش در بازارهای اروپایی و آسیایی، به ویژه در خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز به رشد فروش خود ادامه میدهد. لی یونفی مدیر کل برند و روابط عمومی BYD، آمار فروش این شرکت در بازارهای بینالمللی را به ویژه در بخش خودروهایی که از انرژی نو (PHEV و BEV) بهره میبرند برجسته کرده است.
BYD با فروش ۲۴۰۷۲ خودرو در نیمهی اول سال ۲۰۲۵ در بازار تایلند، موفق شد سهم خود را در این کشور نسبتبه سال قبل ۶۴٫۱ درصد افزایش دهد. این شرکت همچنین در اندونزی با فروش ۱۴۰۹۲ خودرو، گوی سبقت را از برندهایی مانند چری ربود. BYD اخیراً در تایلند کارخانهای با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار خودرو در سال راهاندازی کرده است که به کشورهای همسایه نیز خودرو صادر خواهد کرد.
مقالههای مرتبط:
شرکت BYD در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب ۱۰۱۹۶ و ۹۵۱۷ خودرو فروخت و از تسلا و بیامو پیشی گرفت. این شرکت درحال بررسی امکان ساخت کارخانهای در اسپانیا به عنوان یکی از مکانهای تولید جدید خود در اروپا است. برزیل نیز یکی از موفقترین بازارهای جهانی برای شرکت چینی بود و در نیمهی اول سال ۲۰۲۵ تعداد ۴۷۱۰۷ دستگاه خودرو در این کشور فروخت.
BYD در ازبکستان هم عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست با فروش ۹۷۰۸ خودرو در این کشور، بهعنوان پرفروشترین برند در زمینهی خودروهای انرژی نو شناخته شود. این شرکت در ازبکستان با همکاری UzAuto به مونتاژ خودرو میپردازد و هدفش تبدیل شدن به تأمینکنندهی اصلی خودرو برای منطقهی آسیای مرکزی است.
source