وزیر ارتباطات:

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سامانه ثبت شکایت از اپراتور‌های تلفن همراه یا همان ۱۹۵ نیاز به بازنگری دارد چون سطح بلوغش به اندازه‌ای نیست که پاسخگوی مردم باشد.

سید ستار هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین در دولت چهاردهم دنبال می‌شود و پس از سال‌ها انتظار بحث مزایده فرکانس ۳۶۰۰ و ۳۷۰۰ در این دولت اتفاق افتاد.

وی گفت: این اتفاق کار ساده‌ای نبود و همگرایی و وفاقی شکل گرفت تا شاهد برگزاری این مزایده باشیم و قطعاً با این اتفاق امسال در بحث اینترنت نسل پنجم و در حوزه تلفن همراه با ارتقای کیفیت مواجه خواهیم بود.

وزیر ارتباطات گفت: در بحث فیبر نوری هم به موازات توسعه اینترنت نسل پنجم نهضتی آغاز شده است که با جدیت پیش می‌رود و ما حداقل یک میلیون از شهروندان را به فیبر نوری متصل می‌کنیم.

آقای هاشمی گفت: باید خدمتی را به مردم عرضه کرد که آن را در زندگی‌شان احساس کنند و این اتصال باید برقرار شود و رویکرد گذشته، پوشش فیبر نوری تا شعاع ۳۰۰ متری بود که اگر چه زحمات زیادی کشیده شد، پوشش به معنای اتصال نیست و باید مردم آن را احساس کنند.

وی گفت: در همین ارتباط تعاملات خوبی با مجموعه شهرداری‌ها آغاز شده است و مردم تا پایان امسال تفاوت را در بحث کیفیت احساس می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از بازنگری سامانه ثبت شکایت از اپراتور‌های تلفن همراه یا همان سامانه ۱۹۵ خبر داد و گفت: به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مأموریت دادیم که این سامانه را تقویت کنند چون من خودم چند بار آن را بررسی کردم و دیدم کیفیت ندارد و مردم شکایتشان را ثبت می‌کنند، اما این سامانه سطح بلوغش به میزانی نیست که پاسخگوی مردم باشد.

وی افزود: بر همین اساس این سامانه بازنگری شده است و به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا مردم بدانند وضع اپراتور‌ها چطور است و این مهم‌ترین ظرفیت برای نظارت مردم بر

 اپراتور‌ها محسوب می‌شود.

 

source

توسط mohtavaclick.ir