لامبورگینی روئلتو وظیفه‌ی دشواری داشت که ظاهری چشمگیرتر از اونتادور ارائه کند و طراحان لامبورگینی به‌خوبی از عهده‌‌اش برآمدند. با این حال، برای برخی هنوز ظاهر روئلتو به‌اندازه‌ی کافی جسورانه نیست.

توینری به نام زاکو کیت آیرودینامیکی فیبرکربن خود را برای این ابرخودرو هیبریدی ۱,۰۰۱ اسب‌بخاری معرفی کرد که نسبت‌به کیت قبلی، باله‌ها و قطعات الحاقی بیشتری دارد.

کیت‌های مشابه برای خودروهای خاص اغلب ظاهر نامناسبی پیدا می‌کنند و این نمونه نیز در مرز همچین‌چیزی قرار دارد؛ اما طراحی زاكو به‌خوبی با طراحی شلوغ و پرهیاهوی روئلتو هماهنگ است و اگر پس از مدتی این تغییرات برای مالک بیش‌ازحد افراطی به نظر برسد، بازگرداندن خودرو به حالت اولیه چندان دشوار نخواهد بود.

زاكو می‌گوید کیت جدیدش یک «شاهکار آیرودینامیکی» است که نیروی رو‌به‌پایین (داون‌فورس) قابل توجهی ایجاد می‌کند. معمولاً چنین تغییراتی بیشتر جنبه‌ی ظاهری دارند.

در جلو، یک اسپلیتر بزرگ باعث می‌شود ورودی‌های هوای پایینی بزرگ‌تر دیده شوند و باله‌های حجیم پشت چرخ‌های جلو و جلو چرخ‌های عقب با رکاب‌های جانبی تیز به هم متصل شده‌اند که به گفته‌ی زاكو، عملکرد خودرو در پیچ‌ها را بهبود می‌بخشد.

کاپوت فیبرکربنی با فرورفتگی‌های بزرگ یادآور مدل سستو المنتو است و گلگیرهای پهن‌تر جلو و عقب، عرض خودرو را افزایش داده‌اند.

دیفیوزر عقب ارتقا یافته و یک اسکوپ سقفی و باله‌ی عقب به خودرو اضافه شده که به گفته‌ی زاكو، با عملکرد اسپویلر فعال استاندارد تداخلی ندارد. شرکت Fi Exhaust اگزوزهای چاپ سه‌بعدی‌شده را برای موتور V12 خودرو طراحی کرده است.

گلگیرهای پهن و دارای دریچه‌های هوا، قطعات جایگزین هستند؛ بنابراین اگر بخواهید خودرو را به حالت اصلی برگردانید، آسیبی به بدنه‌ی فابریک وارد نمی‌شود. زاكو تأکید می‌کند که همه‌ی قطعات به‌صورت پیچ و مهره‌ای نصب می‌شوند و به‌راحتی قابل جداسازی هستند.

مقاله‌های مرتبط

تنها بخشی که قابل بازگشت نیست، هزینه‌ای است که مالک برای این تغییرات می‌پردازد؛ با توجه به این‌که کیت‌های زاكو معمولاً بیش از ۵۰ هزار دلار قیمت دارند، عدد چندان کمی نیست. البته وقتی بیش از ۶۰۰ هزار دلار برای خرید چنین ابرخودرویی هزینه می‌شود، صرف کمتر از ۱۰ درصد آن برای تیونینگ چندان دور از منطق به نظر نمی‌رسد.

source

توسط mohtavaclick.ir