مدتی است که سرویس خرید و فروش کالای دست دوم دیجیکالا به نام دیجیکالا یوزد غیرفعال شده و روز گذشته، زومیت خبر تعطیل شدن این سرویس را منتشر کرد. هرچند روابط عمومی دیجیکالا پاسخی به پیگیری زومیت در خصوص علت توقف این سرویس ارائه نکرد اما شب گذشته مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجیکالا، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در لینکدین دلیل این اتفاق را توضیح داد.
طباطبایی در این پست توضیح داده است که سرویس «دیجیکالا یوزد» با امید به این که خرید و فروش گوشیهای دستدوم سادهتر و شفافتر شود آغاز به کار کرده و اضافه کرده است: «همکارانم در این تیم با وجود همه چالشها تلاش کردن این ایده رو به یک تجربه واقعی تبدیل کنن و در این مسیر درسهای ارزشمندی برای دیجیکالا ساختن.»
در ادامه اما مدیرعامل دیجیکالا به موانع بر سر راه فعالیت این سرویس اشاره کرده که چالشهای جدی برای دیجیکالا یوزد ایجاد کرده بود:
واقعیت اینه که ادامه این سرویس، با وجود تلاشهای بیوقفه تیم و سرمایهگذاریهای انجامشده، با چالشهایی جدی همراه بود که ادامه سرمایهگذاری روی این پروژه را توجیه نمیکرد. مقیاسپذیری محدود، عملیات گسترده و پیچیده و حاشیه سود پایین، باعث شد نتونیم یوزد رو به مدلی پایدار تبدیل کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فعالیت این سرویس رو متوقف کنیم.
– مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجیکالا
او در پست خود در لینکدین از همکارانش در تیم دیجیکالا یوزد بابت انرژی، خلاقیت و پشتکاری که در این پروژه به خرج داده بودند قدردانی و تشکر کرده و در پایان نوشته است: «یوزد هرچند به پایان رسید، اما تجربهاش بخشی از مسیر یادگیری ماست. در آینده همچنان متعهد به توسعه سرویسهای جدید و یادگیری در این مسیر هستیم.»
source