به گزارش روابط عمومی ایرانسل، همزمان با ارائه نسل جدید دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر فناوری eSIM در جهان، این شرکت هم آمادگی کامل دارد تا با اتکا به زیرساخت‌های فنی خود، سرویس eSIM را به‌صورت رسمی به مشترکان خود ارائه دهد.

اپراتور ایرانسل که در ۱۹ مهر ۱۳۹۶، اولین تجربه eSIM در ایران را با ارائه آزمایشی این سرویس رقم زده و نخستین پروفایل آزمایشی eSIM در ایران را راه‌اندازی کرده بود، حالا از آمادگی برای ارائه رسمی این سرویس به مشترکان خود خبر داده است. پیش از این، اپراتور همراه اول هم برای ارائه eSIM در کشور اعلام آمادگی کرده بود.

بیشتر بخوانید

ایرانسل در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ نیز برای نخستین بار در ایران، سرویس eSIM را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده بود و به این ترتیب، بستر فنی و عملیاتی لازم برای ارائه رسمی این سرویس را فراهم کرده است.

اکنون ایرانسل با بهره‌گیری از این تجربه و آماده‌سازی زیرساخت‌های شبکه، آماده ارائه رسمی eSIM به مشترکان خود است تا تجربه‌ای مدرن و کارآمد از زندگی دیجیتال را برای آن‌ها فراهم کند. این اقدام، گامی دیگر در راستای پیشتازی ایرانسل در تحول دیجیتال کشور و توسعه خدمات نوین ارتباطی است.

ایرانسل همچنین آمادگی خود را برای پیشبرد به‌کارگیری فناوری eSIM در صنایع مختلف بر بستر IoT، از طریق همکاری‌های مشترک با بازیگران این عرصه، اعلام می‌کند.

بر اساس گزارش روابط عمومی این اپراتور، جزئیات بیشتر در خصوص خدمات eSIM به‌زودی و از طریق کانال‌های ارتباطی رسمی ایرانسل اعلام خواهد شد.

هرچند دو اپراتور اصلی کشور، همزمان با رونمایی از خانواده جدید گوشی‌های آیفون، که در برخی مدل‌ها فقط از eSIM پشتیبانی می‌کنند، از آمادگی برای ارائه خدمات این نوع فناوری در کشور خبر داده‌اند اما باید منتظر ماند و دید این خدمات دقیقا چه زمانی در کشور فعال و قابل استفاده می‌شود.

پیگیری‌های زومیت از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص زمان و نحوه ارائه خدمات eSIM در ایران تا لحظه نگارش این خبر بی‌نتیجه بوده است. این در حالی است که وزارت ارتباطات ۲۶ مرداد ۱۴۰۴ اعلام کرده بود که فعال‌سازی eSIM را پیگیری می‌کند. از آن زمان به بعد اما وزارتخانه در خصوص نتیجه پیگیری‌هایش خبری نداده است.

source

توسط mohtavaclick.ir