رویکرد کمپین سازمان امور مالیاتی کشور که از نظر برخی تحلیلگران، از نمونههای رایج در تبلیغات نهادهای دولتی متفاوت بود، توانست توجهها را به خود جلب کند. با این حال، پس از دیدهشدن گستردهی طرحها، حواشی مربوط به آن نیز آغاز شد. چندین شرکت و آژانس تبلیغاتی مدعی شدند که ایده و اجرای اولیهی کمپین توسط آنها صورت گرفته است.
این ادعاها در حالی مطرح شد که اطلاعات منتشرشده نشان میدهد، پروژهی کمپین مالیاتی بهسفارش و مدیریت داود خدابنده، مدیرکل روابط عمومی سازمان امور مالیاتی و با ایدهپردازی و طراحی رضا صدیق، تحلیلگر فرهنگی و سلمان عبداللهی، گرافیست، اجرا شده است؛ صرف نظر از اینکه مالکیت ایدهی کمپین در نهایت به کدام شخص یا گروه تعلق دارد، شکلگیری چنین بحثی بر سر یک کمپین دولتی، اهمیت و تأثیرگذاری آن در فضای حرفهای تبلیغات را نشان میدهد.
source