ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در کنفرانس ملی مخابرات که امروز، یک‌شنبه ۴ آبان‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد، پروژه «گذار از کابل مسی به فیبر نوری» (سواپ) را یک اقدام توسعه‌ای و «نقطه عطفی در تاریخ ارتباطات کشور» توصیف کرد و بر لزوم حرکت جسورانه در این مسیر تأکید کرد.

وزیر ارتباطات، در سخنان خود که با اشاره به ۹۰ سال تلاش برای راه‌اندازی اولین مرکز مخابرات در کشور آغاز شد، گفت:

ما امروز دور هم جمع شده‌ایم تا این فناوری قدیمی را رفته‌رفته خاموش کنیم و یک زیرساخت نور را بنا نهیم. آنچه گذشت، ماحصل زحمات نزدیک به ۱۰۰ سال بود که قدردان آن هستیم، اما لاجرم باید در مسیر ارتقای فناوری حرکت کنیم.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

نگاه صدساله به آینده و فناوری‌های نوین

هاشمی با تأکید بر لزوم نگاه آینده‌نگرانه به این پروژه، گفت: «اگر سیم مسی برای ۱۰۰ سال بوده است، آیا فیبر نوری هم برای ۱۰۰ سال خواهد بود؟ روندها نشان می‌دهد این زمان کوتاه‌تر شده و حتماً در کنار کار توسعه‌ای، باید نگاه آینده‌نگر به بحث ارتباطات ماهواره‌ای و کوانتومی را که می‌توانند تغییرات جدی ایجاد کنند، مدنظر داشته باشیم.«

وزیر ارتباطات، «وفاق» را محور اصلی حرکت دولت در حوزه ارتباطات دانست و تاکید کرد: «چند سالی فاصله‌ای بین اعضای خانواده ارتباطات کشور وجود داشت. در دولت چهاردهم، محور را وفاق گذاشتیم، نه در شعار که در عمل.» او ادامه داد:

ما در وفاق، ابداع ضدرقابتی نخواهیم داشت و انحصار موضوعیت ندارد. حمایت می‌کنیم، ولی طبیعتاً این حمایت صرفاً شامل حال عزیزانمان در شرکت مخابرات ایران نخواهد بود. این رویکرد به معنای کنار گذاشتن اختلافات و حرکت در جهت هم‌افزایی برای ارائه خدمت با کیفیت به مردم است.

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

ارتباطات سبز و رضایت مردم

هاشمی کمک به کاهش مصرف انرژی را یکی از کارکردهای مهم این پروژه برشمرد و بیان کرد: «کشور با بحث ناترازی برق مواجه است. ارتباطات بر بستر فیبر نوری به عنوان ارتباطات سبز شناسایی می‌شود و این اتفاق زیبایی است که هم کیفیت ارتباطات را ارتقا می‌دهد و هم به کاهش مصرف انرژی کمک می‌کند.»

وزیر ارتباطات رضایت مردم را مهم‌ترین هدف تمامی این تلاش‌ها دانست و گفت: «همه این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها حول محوری است که مبتنی بر وفاق و در راستای رضایت مردم باشد.»

هاشمی در پایان از اپراتورها خواست تا زیرساخت‌های ارتباط با مردم، خدمات مشتری (CRM)، بیلینگ و سرویس‌دهی را به صورت ویژه تقویت کنند تا بازخورد دقیقی از کیفیت ارتباطات حاصل شود.

source

توسط mohtavaclick.ir