درست زمانی که اکثر مردم تصور میکردند تب داغ توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) فروکش کرده، فراری از NFT اختصاصی خود رونمایی کرد. در نتیجه، خودرو F76 که در تصاویر میبینید، واقعی نیست.
خودرو اغواگر و کمارتفاع فراری، محصولی کاملاً تخیلی است که منحصراً برای اعضای برنامهی «هایپرکلاب» فراری طراحی شده. در طول سه سال گذشته، مشتریان فوق ثروتمند این باشگاه، گزینههایی برای سفارشیسازی این خودرو خیالی در اختیار داشتهاند و از همان ابتدا میدانستند که F76 هرگز وجود خارجی پیدا نخواهد کرد.
فراری F76 را «اولین خودرو خلقشده منحصراً برای دنیای دیجیتال در قالب NFT» توصیف میکند. آلپاین، زیرمجموعهی رنو، چهار سال پیش نیز ادعای مشابهی را در مورد کانسپت GTA مطرح کرده بود. صرفنظر از اینکه چه کسی اولین بوده، F76 با طراحی رادیکال خود، نیمنگاهی به آیندهی زبان طراحی این شرکت ارائه میدهد.
کانسپت مجازی و جسورانهی F76 که توسط مرکز طراحی فراری به رهبری فلاویو مانزونی خلق شده، نشانهای از آیندهی فراری است.
F76 «فرم و ظاهر فراریهای آینده را از پیش ترسیم میکند» و به تغییری بنیادی در مدلهای تولیدی آتی اشاره دارد. زبان طراحی فراری پیشتر از زمان توقف تولید F12 برلینتا در سال ۲۰۱۷، تغییرات چشمگیری داشته است.
خودروهای تولیدی واقعی به اندازهی F76 طراحی افراطی نخواهند داشت؛ اما این کانسپت دیجیتال نشانهی واضحی است که طراحیهای جسورانهتری در راهاند. فراری از این خودرو بهعنوان «مانیفست طراحی» یاد میکند که دارای دو کابین مجزا است و هر کابین، فرمان و پدالهای مخصوص به خود را دارد.
با وجود ظاهر آیندهنگرانهی F76، چراغهای جلو جمعشونده ادای احترامی به گذشته و چراغهای نمادین دههی ۱۹۸۰ میلادی است.
F76 وجود فیزیکی ندارد و در نتیجه مشخصات فنیای در دست نیست. طراحی خودرو فریاد میزند که برقی است؛ اما خروجیهای سهگوش در عقب، یک سراگزوز را پنهان کردهاند.
F76 اولین ساختهی تمام دیجیتال فراری نیست؛ کانسپت «ویژن گرن توریسمو» سه سال پیش معرفی شده بود. در مورد نامگذاری خودرو باید گفت که F76 یادبود هفتاد و ششمین سالگرد اولین پیروزی فراری در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز در سال ۱۹۴۹ است.
source