 
زومیت: اینستاگرام باز هم میخواهد محتوای هوش مصنوعی بیشتری به شما نشان دهد.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، قصد دارد حضور محتوای هوش مصنوعی را در شبکههای اجتماعی این شرکت باز هم پررنگتر کند.
زاکربرگ در نشست مالی متا میگوید که این شرکت قصد دارد «مجموعهی عظیم دیگری از محتوا» را به سیستم پیشنهاددهی خود اضافه کند، چون هوش مصنوعی ساخت و بازآفرینی محتوا را در اینترنت «بسیار آسانتر کرده است.»
زاکربرگ در توضیح سیر تحول شبکههای اجتماعی گفت: «تاکنون دو دوره را پشت سر گذاشتهاند؛ نخست زمانی که همهی محتوا از سوی دوستان، خانواده و حسابهایی منتشر میشد که مستقیماً دنبال میکردید و دوم با ظهور خالقان محتوا.» او هرچند از بهکار بردن عنوان «دوران سوم» برای هوش مصنوعی خودداری کرد، اما تأکید دارد که این فناوری نقشی اساسی در آیندهی شبکههای اجتماعی خواهد داشت.
به گفتهی زاکربرگ، سیستمهای پیشنهاددهی که بتوانند محتوای هوش مصنوعی را «عمیقتر درک کنند» و «مناسبترین محتوا» را به کاربر نمایش دهند، ارزش بسیار بیشتری پیدا خواهند کرد. متا ابزارهای هوش مصنوعی را در برنامههای خود ادغام کرده و همزمان در حال آزمایش اپلیکیشنهای اجتماعی هوش مصنوعی است.
سوزان لی، مدیر مالی متا، اعلام کرد کاربران تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تصویر در اپلیکیشن جدید این شرکت به نام Vibes تولید کردهاند؛ پلتفرمی که مشابه سورا OpenAI، مجموعهای از ویدیوهای هوش مصنوعی را در قالب یک فید نمایش میدهد.
زاکربرگ میگوید: «Vibes نمونهای از شکل تازهای از محتوا است و بهگمان من فرصتهای بسیاری برای ساخت انواع جدیدتر محتوا در پیش خواهد بود.»
متا در گزارش مالی تازهی خود از درآمد ۵۱٫۲۴ میلیارد دلاری در سهماههی اخیر خبر داد که نسبتبه مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشت.
source
