بی‌وای‌دی (BYD) در سه فصل اول سال ۲۰۲۵ رکورد تازه‌ای به‌ثبت رساند و درآمد خود را به ۵۶۶٫۲۷ میلیارد یوان (معادل ۷۹٫۵ میلیارد دلار) رساند که نشان از رشد ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته دارد. سود خالص سه‌ماهه‌ی سوم نیز با افزایش ۲۳ درصدی به ۱٫۱ میلیارد دلار رسید و حاشیه‌ی سود ناخالص شرکت ۱٫۶ واحد درصد بهبود یافت.

هزینه‌های تحقیق و توسعه‌ی بی‌وای‌دی در دوره‌ی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری این شرکت به بیش از ۶٫۱۴ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل ۳۱ درصد افزایش یافته است. این برند با مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰ میلیارد دلار در حوزه‌ی R&D، جایگاه خود را به‌عنوان پیشروترین خودروساز چینی در نوآوری حفظ کرده است.

بی‌وای‌دی در ۹ ماه اول سال ۳٫۲۶ میلیون خودرو عرضه کرد که رشد ۱۸٫۶۴ درصدی را نسبت‌به سال قبل نشان می‌دهد. از این میزان، بیش از ۱٫۷ میلیون دستگاه به مدل‌های مجهز به سیستم نیمه‌خودران God’s Eye اختصاص دارد.

مقاله‌های مرتبط:

عملکرد BYD در بازار جهانی نیز چشمگیر بوده است؛ فروش خارجی بی‌وای‌دی با رشد ۱۳۲ درصدی به بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه رسید و خودروهای این برند اکنون در ۱۱۷ کشور عرضه می‌شوند. همچنین فروش خودروهای تمام‌برقی بی‌وای‌دی با ۱٫۶۱ میلیون دستگاه از تسلا پیشی گرفته است.

بی‌وای‌دی در ادامه‌ی گسترش فعالیت‌های جهانی خود، چهاردهمین خودروی برقی خود را در برزیل تولید و در نمایشگاه توکیو از مدل‌های جدید مخصوص بازار ژاپن رونمایی کرد. کارشناسان بین‌المللی آینده‌ی درخشانی برای این شرکت پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند فروش سالانه‌ی آن تا ۲۰۲۶ به بیش از ۵ میلیون دستگاه برسد.

source

توسط mohtavaclick.ir