افزایش ۱۲ درصدی ورود گردشگران به کیش (نسبت به سال گذشته) در پی این کمپین، نیز نشان می‌دهد که رونق اقتصادی حاصل از اعتبار کیش‌گردی بلو اثرات قابل توجه‌ای بر اشتغال و فعالیت کسب‌وکارهای محلی برجای گذاشته است. این افزایش نه تنها نشان‌دهنده‌ رشد گردشگری است که بازتابی از اعتماد به ابزارهای دیجیتال و محصولات مالی جدید نیز محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بلوبانک سامان یکی از اهداف اصلی این جشنواره گردش پایدار منابع مالی در بستر محلی است به این معنا که اعتبار پرداخت شده به صورت مستقیم در پرداخت هزینه‌های اقامت، خدمات تفریحی و خرید در جزیره مصرف ‌شود. این اتفاق از رکود فصلی کسب‌وکارها جلوگیری کرده و بسیاری از ساکنان جزیره نیز از یک جریان نقدینگی تازه‌ بهره‌مند شده‌اند. همان‌طور که اشاره شد تا به امروز بیش از ۸۸ هزار باکس اعتباری کیش‌گردی فعال شده که نزدیک به یک میلیون تراکنش در فروشگاه‌های جزیره به همراه داشته است.

شرایط دریافت اعتبار کیش‌گردی به این صورت است که با اولین خرید از فروشگاه‌های جزیره (با بلوکارت) و پس از طی فرایند اعتبارسنجی، باکس کیش‌گردی به مبلغ ۱۵ میلیون تومان برای کاربر فعال می‌شود. کاربرانی که حساب و کارت بلو ندارند هم می‌توانند این اعتبار را دریافت کنند؛ راه‌حلِ دریافت اعتبار کیش‌گردی برای کاربران جدید بلو، جت‌کارت است.

کیشوندان یا گردشگران می‌توانند با مراجعه به یکی از کانترهای بلو در سطح جزیره جت‌کارت خود را دریافت کنند، حساب باز کنند و با جت‌کارت خود خرید کنند تا اعتبار کیش‌گردی برایشان فعال شود. اطلاعات کامل در مورد جت‌کارت را از اینجا بخوانید.

این تجربه برای بلو بسیار ارزشمند است؛ اینکه چگونه فناوری مالی می‌تواند با نیازهای واقعی مردم و کسب‌وکارها گره بخورد و منابع مالی هوشمند و خرد را به‌طور مستقیم در اقتصاد محلی تزریق کند. جشنواره بلو در کیش مبنای طراحی نسل جدیدی از اعتباردهی به گردشگران است؛ طرحی که می‌تواند در سایر مقاصد گردشگری کشور نیز اجرا شود و به شکل‌گیری الگویی پایدار از رونق اقتصاد محلی با تکیه بر بانکداری دیجیتال کمک کند.

source

توسط mohtavaclick.ir