اقتصادِ تخفیف؛ نیم میلیون تومان صرفه‌جویی در هر سبد

در شرایط تورمی فعلی، انگیزه اصلی کاربران برای این استقبال کم‌نظیر، «خرید به‌صرفه‌تر» و «دریافت تخفیف بلک فرایدی» بوده است. تحلیل داده‌های دیجی‌کالا نشان می‌دهد که میانگین تخفیف اعمال شده روی هر سفارش از کاربران، بیش از ۵۰۰ هزار تومان بوده است. این یعنی خریداران به طور متوسط نیم میلیون تومان نسبت به قیمت اصلی بازار، پول ذخیره کرده‌اند. 

این تازه «روزِ اول» بود

نکته کلیدی ماجرای بلک فرایدی دیجی‌کالا اینجاست که تمام این اعداد و ارقام، تنها مربوط به «روز اول» بزرگترین حراجی آنلاین دیجی‌کالا در سال ۱۴۰۴ است. کمپین بلک‌فرایدی دیجی‌کالا تا ۱۰ آذرماه ادامه دارد و ۹ روز دیگر باقی است. تجربه سال‌های گذشته نشان داده که معمولاً در روزهای پایانی و با شارژ مجدد کالاهای پرطرفدار، موج‌های دوم و سوم خرید شکل می‌گیرد. اگر ضرب‌آهنگ فروش با همین شتاب ادامه یابد، دیجی‌کالا می‌تواند تا پایان این ده روز، رکوردی را ثبت کند که در تاریخ تجارت الکترونیک ایران بی‌سابقه بماند.

پیام بازار به اقتصاد دیجیتال

ثبت فروش ۲۲۰۰ میلیارد تومان در یک روز، پیام روشنی دارد: «اعتماد» به خرید آنلاین به شرایط قابل توجهی رسیده و فروش اینترنتی در تجارت الکترونیکی ایران وارد فاز جدیدی شده است. بازاری که روزی به فروش گوشی‌ها و برخی کالاهای خاص محدود می‌شد، حالا در یک روز ۲ میلیون آیتم کالا در آن فروخته می‌شود و گردش مالی‌اش با ارقام بازارهای بزرگ کشور برابری می‌کند.

آیا دیجی‌کالا می‌تواند سقف شیشه‌ای فروش آنلاین در ایران را طی روزهای آینده باز هم بالاتر ببرد؟

source

توسط mohtavaclick.ir