معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: رسانه باید با منطقی نگه داشتن میزان پرداختن به مسائل منفی، امید را به جامعه تزریق کند و اجازه ندهد جامعه به سمتی برود که به بهانه پایین بودن امنیت روانی یا مشکلات اقتصادی، از تشکیل خانواده و فرزندآوری صرفنظر کند.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا نوروزپور، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد، در اختتامیه دومین دوره جشنواره بین المللی عکس ایران جوان، با تأکید بر نقش رسانهها در تقویت امید اجتماعی گفت: رسانه باید با منطقی نگه داشتن میزان پرداختن به مسائل منفی، امید را به جامعه تزریق کند و اجازه ندهد جامعه به سمتی برود که به بهانه پایین بودن امنیت روانی یا مشکلات اقتصادی، از تشکیل خانواده و فرزندآوری صرفنظر کند.
وی افزود: اقدام امروز وزارت بهداشت در قالب جشنوارهای که به جای سخنرانی و توصیههای کماثر، با تصویرگری حرفهای زیبایی خانواده را نشان داد، نمونهای ارزشمند است. تصویر قدرت احساسی و یقینی دارد و میتواند مردم را دوباره به مرور زیباییهای باهم بودن و خانوادههای پرجمعیت ترغیب کند. این مسیری است که باید به طور مستمر و بیوقفه ادامه یابد.
نوروزپور ادامه داد: همانطور که دکتر رحیمی اشاره کردند، جامعه تا حدی نسبت به این موضوع حساس شده و این دستاورد خوبی است، اما هنوز جای کار زیادی وجود دارد. شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» بیش از ۱۵ سال در کشور تبلیغ شد و تازه امروز به فکر مدیریت بحران افتادهایم. طبیعی است که نمیتوانیم به این زودیها میوه این تغییر رویکرد را برداشت کنیم.
او خاطرنشان کرد: خوشبختانه روابط خوبی با وزارت بهداشت داریم و اقدامات تدارکاتی مناسبی نیز انجام شده است، اما نیازمند تعامل بیشتر با رسانهها هستیم. روزنامهنگاران، خبرنگاران و کنشگران فضای مجازی باید پای کار بیایند تا با ظرفیت رسانه و تصویرگری، اثرات مثبت و منفی وضعیت موجود را به مردم نشان دهند. در چارچوب ۱۴ محور مطرحشده، همه ما وظیفه داریم رسالت شرعی، قانونی و اجتماعی خود را نسبت به ایران عزیز ایفا کنیم.
source