در بازار خودروهای برقی، سرعت شارژ به ویژگی مهمی در انتخاب مشتریان تبدیل شده است. بسیاری از کاربران غیر از بُرد، به این نکته توجه دارند که خودرو در چه مدت زمانی می‌تواند شارژ شود و این موضوع تأثیر زیادی در تجربه‌ی سفرهای روزمره و بین‌شهری دارد.

به‌نوشته‌ی MSN، هیوندای آیونیک ۹، شاسی‌بلند پرچم‌دار این شرکت در تست‌های اخیر آمریکا و اروپا عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان داده است. این خودرو از معماری ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد که قابلیت شارژ سریع را فراهم می‌کند، اما هنگام استفاده از شارژرهای ۴۰۰ ولتی تسلا، سرعت شارژ آن به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

محدودیت سرعت شارژ فقط مربوط به هیوندای نیست؛ حتی خودروهای جدید تسلا مانند سایبرتراک نیز نمی‌توانند از تمام ظرفیت شارژ خود در زیرساخت فعلی بهره‌مند شوند. بنابراین برای رسیدن به سرعت شارژ بهینه، کاربران به استفاده از شارژرهای ولتاژ بالا مثل Electrify America نیاز دارند.

مقاله‌های مرتبط:

با وجود چالش‌های زیرساختی، آیونیک ۹ با باتری بزرگ ۱۱۰ کیلووات‌ساعتی خود توانست در دنیای واقعی از ۱۰ تا ۸۰ درصد شارژ را فقط در ۲۴ دقیقه انجام دهد. این نتیجه، عملکرد پایدار، مدیریت دمای مناسب و توان خروجی بالای خودرو را اثبات می‌کند.

عملکرد Ioniq 9 نشان می‌دهد این خورد برقی از نظر سرعت شارژ و همچنین از لحاظ بهره‌وری و پایداری حرارتی نیز در سطح بالایی قرار دارد. درحالی که تسلا پیشگام زیرساخت بوده است، حالا هیوندای با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید درحال تعریف استانداردهای تازه‌ای برای آینده‌ی خودروهای الکتریکی است.

source

توسط mohtavaclick.ir