استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، می‌گوید احتمال دارد اولین خودرو تمام‌برقی این شرکت اساساً برقی نباشد.

لامبورگینی گفته بود عرضه‌ی نخستین خودرو تمام‌برقی‌اش را بر پایه‌ی کانسپت لانزادور، به تعویق می‌اندازد. این خودرو قرار بود در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود؛ اما به‌دلیل کاهش تقاضا برای خودروهای لوکس برقی، عرضه‌اش به سال ۲۰۲۹ موکول شد.

وینکلمن در گفت‌وگو با رسانه‌ی استرالیایی کاراکسپرت توضیح داد: «ما تاکنون دو تصمیم گرفتیم که بر پایه‌ی کاهش پذیرش خودروهای برقی در جهان اتخاذ شده‌اند؛ این روند نه‌تنها در کل بازار، بلکه به‌ویژه در بخش خودروهای ما مشهودتر است.»

وینکلمن افزود: «نخستین تصمیم این بود که مدل جایگزین اوروس بار دیگر پلاگین هیبریدی باشد و دوم اینکه عرضه‌ی مدل چهارم به تعویق بیفتد.»

لامبورگینی علاوه‌بر تأخیر در عرضه‌ی خودرو برقی، از تصمیم قبلی خود مبنی‌بر تولید نسخه‌ی تمام‌برقی نسل بعدی اوروس عقب‌نشینی کرد و می‌گوید این خودرو به‌صورت پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

زمانی که از وینکلمن پرسیده شد آیا نسخه‌ی تولیدی لانزادور ممکن است به‌جای نسخه‌ی تمام‌برقی، با سیستم پلاگین هیبریدی عرضه شود، او احتمال چنین سناریویی را رد نکرد: «ما باید خیلی زود تصمیم نهایی را بگیریم، اما فعلاً این احتمال وجود دارد که پلاگین‌هیبرید باشد.»

لامبورگینی زمانی با جدیت از برنامه‌اش برای افزودن مدل تمام‌برقی به مجموعه‌ی خودروهای تولیدی خود سخن می‌گفت. این شرکت همچنان مسیر هیبریدی‌کردن مدل‌هایش را ادامه می‌دهد.

مقاله‌های مرتبط

وینکلمن در مورد زمان ورود خودرو برقی تأکید می‌کند که انتخاب زمان مناسب، اهمیت بالایی دارد: «ما از ابتدا گفتیم که لازم نیست در شروع این مسیر حضور داشته باشیم، اما باید زمانی وارد بازار شویم که مشتریان آماده‌ی خرید چنین خودروهایی باشند. این موضوع برای موفقیت برندی مانند ما بسیار حیاتی است.»

لامبورگینی می‌گوید تا زمانی که قوانین اجازه دهند، به موتورهای احتراقی وفادار خواهد ماند. این شرکت قصد دارد از سوخت‌های مصنوعی به‌عنوان یکی از مسیرهای ادامه‌ی حیات این موتورها استفاده کند.

source

توسط mohtavaclick.ir