نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت که هیوندای سانتافه از طراحی شبیه به لندروور دیفندر بره میبرد و ازطرفی بهطور قابل توجهی ارزانتر و مقرون به صرفهتر است. این شاسیبلند ۷ نفره نه تنها از نظر ظاهری به دیفندر شباهت دارد، بلکه با امکانات و فناوریهای پیشرفتهاش، بهعنوان یکی از بهترین انتخابها در کلاس خود شناخته میشود.
بهنوشتهی Thisismoney، سانتافهی جدید با طراحی جعبهای و زاویهدار، قطعات برجستهای از لندروور دیفندر را به یاد میآورد. گرافیک چراغ جلو با شکل H خود نه تنها زیبایی خاصی به خودرو بخشیده است، بلکه نشانی از برند هیوندای است.
طراحی جلوپنجره و هواکشهای مشکی روی کاپوت سانتافهی جدید، ظاهر خطرناک و خشنی به این خودرو میدهند که در آینههای خودروهای پشتسر خود حضور قوی و باشکوهی را ایجاد میکند. بااین حال طراحی خودرو از زاویهی عقب به نظر کمی ساده است که شاید نسبت به بقیهی بخشها کمی ضعیف بهنظر برسد.
تجربهی رانندگی و عملکرد
درحالیکه شتاب و قدرت موتور سانتافهی جدید چندان تحسینبرانگیز نیست، این خودرو در استفادهی روزمره تجربهای راحت و روان ارائه میدهد.
مدل HEV با موتور ۲۱۲ اسب بخاری خود برای خودروهایی با این ابعاد کاملاً کافی است، اما از آنجاکه وزن خودرو به حدود دو تن میرسد، در موقعیتهای شتابگیری به سرعت مورد انتظارتان نمیرسد. البته برای استفادهی روزمره و رانندگی در شرایط شهری کاملاً مناسب است و به راحتی میتواند با سایر خودروها هماهنگ شود.
رانندگی در شهر و جادههای فرعی
وقتی در شهر حرکت میکنید یا از جادههای پیچ و خمدار عبور میکنید، هیوندای سانتافه تجربهی نرم و بیصدایی به شما میدهد. مدل PHEV آن حتی در سرعتهای پایین نیز بیشتر از مدل HEV میتواند برق مصرف کند.
بااین حال، عملکرد محدود باتری هیوندای سانتافه در حالت تمام برقی باعث شده است که این مدل نسبت به رقبای خود مانند کودیاک در وضعیت ضعیفتری قرار گیرد. این مدل میتواند فقط ۳۴ مایل (حدود ۵۵ کیلومتر) را در حالت برقی طی کند، درحالی که کودیاک PHEV تا ۷۰ مایل (حدود ۱۱۲ کیلومتر) را با یک بار شارژ طی میکند.
فضای داخلی و راحتی
فضای داخلی سانتافه بسیار جادار و لوکس طراحی شده است. صندلیهای جلو فضای بسیار زیادی برای راحتی راننده و سرنشین دارند و از لحاظ ارگونومی بسیار مناسباند. حتی در مدل Calligraphy، صندلیهای استراحتی وجود دارند که به شما اجازه میدهند هنگام توقف در مدرسه یا زمانی که به سفر میروید، راحتی فوقالعادهای داشته باشید.
سانتافه از نظر فضای عقب، رقبای خود را به راحتی شکست میدهد. صندلیهای ردیف دوم فضای زیادی دارند و افرادی که هیکل درشتی دارند نیز در آن راحت خواهند بود.
مقالههای مرتبط:
عملکرد در جادههای ناهموار و باری
هیوندای سانتافه با سیستم تعلیق مناسب خود عملکرد خوبی در جادههای ناهموار و پیچدار دارد. البته امکان دارد در مواجهه با دستاندازها یا چالهها صدای ضربه شنیده شود و دلیل آن بیشتر به استفاده از چرخهای ۲۰ اینچی ارتباط دارد که باتوجه به ابعاد خودرو باعث افزایش صدای جاده میشود.
اگرچه هیوندای سانتافه درمقایسه با شاسیبلندهای دیگر مانند کودیاک احساس راحتی بیشتری دارد، اما همچنان برای استفاده در شرایط ناهموار خودرو مناسبی است.
کیفیت و تجهیزات داخل کابین
داخل کابین سانتافه مانند خودروهای لوکس طراحی شده است. داشبورد از دو صفحهنمایش ۱۲٫۳ اینچی تشکیل شده که یکی برای نمایش اطلاعات راننده و دیگری برای سیستم سرگرمی و اطلاعات است.
سیستم داشبورد سانتافه جدیدترین گرافیکهای دقیق هیوندای را به نمایش میگذارد و سیستم آن بهقدری سریع عمل میکند که حتی افرادی که در تکنولوژی ماهر نیستند نیز به راحتی میتوانند از آن استفاده کنند. مواد استفاده شده در داخل کابین بهویژه در بخشهای تماس دست مانند فرمان و دکمهها، کیفیت بالایی دارند که نشاندهندهی تلاش هیوندای برای بالا بردن سطح خود در بازار است.
فضای بار و ظرفیت حمل
در نهایت یکی از بزرگترین مزایای هیوندای سانتافه، فضای بسیار زیاد آن است. این خودرو با ۶۲۸ لیتر فضای بار در مدل هیبریدی، جایی مناسب برای حمل تمام وسایل ضروری یک خانوادهی پرجمعیت فراهم میکند. این فضا با وجود صندلیهای تاشدنی، قابل افزایش است و میتوانید هر چیزی از یک تشک بادی گرفته تا لوازم خانوادگی دیگر را در آن قرار دهید.
source