عروسک‌های لبوبو که بسیار خبرساز شده‌اند، حالا فقط یک ترند نیستند بلکه سود بزرگی برای شرکت سازنده داشته‌اند. شرکت پاپ مارت چین در گزارش مالی نیمه‌ی نخست ۲۰۲۵ اعلام کرد درآمدش نسبت‌به سال قبل ۲۰۴ درصد و سود خالص ۳۶۲ درصد رشد کرد و حاشیه‌ی سود ناخالصش به ۷۰٫۳ درصد رسید.

مجموعه‌ی The Monsters به طراحی کاسینگ لَنگ و با محوریت شخصیت لبوبو، در ۶ ماه نخست سال بیش از ۴٫۸۱ میلیارد یوان (۶۷۰ میلیون دلار) فروش داشت؛ رشدی ۶۶۸ درصدی نسبت‌به سال قبل. این مجموعه حالا ۳۵ درصد کل درآمد پاپ مارت را تشکیل می‌دهد، در حالی‌که یک سال پیش سهمش تنها ۱۴ درصد بود.

یکی از عوامل اصلی محبوبیت لبوبو، آویزهای کوچک ترکیبی از عروسک و اکشن فیگور بود؛ محصولی که هم نرمی عروسک‌های پشمی را دارد و هم جزئیات مجسمه‌ای. این آویزها از اواخر ۲۰۲۳ وارد بازار شدند، ابتدا در چین و سپس در غرب همه‌گیر شدند و با استفاده‌ی سلبریتی‌هایی مانند ریحانا و کیم کارداشیان محبوبیت بالایی پیدا کردند.

طبق گزارش مالی، درآمد پاپ مارت از محصولات عروسکی بیش از ۱۲۰۰ درصد رشد کرد و به ۶٫۱۳ میلیارد یوان (۸۵۴ میلیون دلار) رسیده که ۴۴ درصد کل درآمد را شامل می‌شود. شرکت از ابتدای ۲۰۲۵ بیش از ۲۰ محصول عروسکی با تکنیک‌های مختلف تولید کرده تا موفقیت لبوبو را تکرار کند.

مقاله‌ی مرتبط

این آمار تنها بخشی از واقعیت بازار را نشان می‌دهد، چون نسخه‌های تقلبی «لفوفو» در سراسر دنیا فروخته می‌شوند و کمبود عمدی عرضه باعث شده برخی محصولات لبوبو در بازار دست‌دوم چند برابر قیمت اصلی معامله شوند.

پاپ مارت که در ۲۰۱۰ به‌عنوان فروشگاه اسباب‌بازی‌ها شروع به کار کرد، حالا بین‌المللی شده و تا ژوئن ۲۰۲۵ (خرداد و تیر) بیش از ۴۰ درصد درآمدش از خارج چین بوده است.

source

توسط mohtavaclick.ir