اپل قرار است روز سه‌شنبه از سری آیفون ۱۷ خود رونمایی کند و انتظار می‌رود ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته در مرکز توجه قرار گیرند. اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی “Apple Intelligence” خود را اواخر سال گذشته معرفی کرد، اما این ویژگی‌ها کاربران را تحت تأثیر قرار نداد – به ویژه پیشرفت‌های مدت‌ها مورد انتظار دستیار صوتی سیری که به طرز ناامیدکننده‌ای ابتدایی باقی مانده بود.

ستاره‌های بعدی اپل: آیفون‌ها و هوش مصنوعی در کانون توجه

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری دانشجو، قرار است اپل روز سه‌شنبه از سری آیفون ۱۷ خود رونمایی کند و انتظار می‌رود ویژگی‌های هوش مصنوعی پیشرفته در مرکز توجه قرار گیرند.

 

این غول سیلیکون ولی در دعوت‌نامه‌های خود درباره آنچه در رویدادی با عنوان «Awe Dropping» در نظر دارد، سکوت کرده است، اما این رویداد در زمانی از سال برگزار می‌شود که اپل معمولاً نسل جدیدی از آیفون‌ها را معرفی می‌کند که درآمد آن را افزایش می‌دهند.

 

با وجود اینکه آیفون‌ها جایگاه خود را در بازار محصولات ممتاز حفظ کرده‌اند، اپل با فشار فزاینده‌ای برای اثبات همگام بودن با رقابت هوش مصنوعی مولد رو‌به‌رو است.

 

کارشناسان معتقدند که این تصور که اپل «دیر به جمع هوش مصنوعی پیوسته» چالش مهمی را ایجاد می‌کند.

 

در حالی که رقبای آیفون که از اندروید تحت حمایت گوگل بهره می‌برند، «ادغام هوش مصنوعی را به طور تهاجمی پیشرفته کرده‌اند»، روند کندتر اپل در ارائه ویژگی‌های هوش مصنوعی شخص ثالث، شکاف‌هایی در پذیرش ایجاد کرده است، و مردم خرید آیفون جدید را به تعویق انداخته‌اند.

 

اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی «Apple Intelligence» خود را اواخر سال گذشته معرفی کرد، اما این ویژگی‌ها کاربران را تحت تأثیر قرار نداد – به ویژه پیشرفت‌های مدت‌ها مورد انتظار در دستیار صوتی سیری آن که به طرز ناامیدکننده‌ای ابتدایی باقی ماند.

 

با نگاهی به آینده، طبق گزارش‌ها، اپل قصد دارد سال آینده هوش مصنوعی را در کنار بازنگری سیری، در جستجوی آنلاین ادغام کند، هرچند این شرکت این گزارش‌ها را تأیید نکرده است. همچنین گزارش شده است که اپل با گوگل برای بهره‌گیری از تخصص جست‌و‌جو و هوش مصنوعی خود همکاری می‌کند.

 

توماس هاسون، تحلیلگر فورستر، در یادداشتی گفت: اگر اعلامیه‌ی مهمی در مورد استراتژی هوش مصنوعی اپل منتشر شود، من شگفت‌زده خواهم شد.

 

او افزود: «من می‌ترسم که رویکرد نوآوری تدریجی اپل با آیفون ۱۷ به محدودیت‌های خود برسد – به خصوص برای کسانی که تشنه نوآوری بیشتر هستند.»

 

جاذبه اصلی روز سه‌شنبه باید مدل‌های جدید آیفون باشد که در صدر آنها یک مدل فوق باریک «ایر» قرار دارد.

 

اکثر تحلیلگران این را یک محور استراتژیک می‌دانند – اپل به جای اندازه صفحه نمایش، باریکی را به عنوان وجه تمایز جدید و ممتاز خود قرار می‌دهد.

 

یک آیفون فوق باریک همچنین می‌تواند پایه و اساس نسخه تاشوی این گوشی هوشمند را که انتظار می‌رود در سال‌های آینده عرضه شود، بنا کند.

 

اما نیاز‌های مهندسی گوشی‌های باریک می‌تواند تولید آنها را پرهزینه‌تر کند و فضای باتری را کاهش دهد.

 

انتظار می‌رود قیمت آیفون‌های جدید در ایالات متحده با افزایش تعرفه‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به هزینه‌های تولید اپل اضافه شود. از آنجایی که چین همچنان مرکز اصلی تولید اپل است، این سیاست‌های تجاری مستقیماً بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارند.

 

اپل در بحبوحه افزایش تنش‌های تجاری، در حال ایجاد تعادل ظریفی بین دو بازار بزرگ خود – ایالات متحده و چین – است.

 

دلار ضعیف‌تر آمریکا اکنون به اپل اجازه می‌دهد تا قیمت‌ها را در ایالات متحده افزایش دهد و در عین حال قیمت‌گذاری رقابتی را در خارج از کشور حفظ کند.»

 

تأثیر مالی این موضوع از همین حالا هم قابل توجه است: تیم کوک، مدیرعامل اپل، فاش کرد که تعرفه‌های ترامپ در سه‌ماهه گذشته ۸۰۰ میلیون دلار برای این شرکت هزینه داشته است و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سه‌ماهه جاری به ۱.۱ میلیارد دلار برسد.

source

توسط mohtavaclick.ir