هیوندای از کریتر رونمایی کرد؛ کانسپت متفاوت که در نمایشگاه خودرو لسآنجلس معرفی شد و از زبان طراحی سری آفرودی XRT الهام گرفته است.
سری آفرودی XRT مدلهایی مثل Ioniq 5 XRT، سانتاکروز XRT و پالیسید XRT را شامل میشود؛ اما کریتر سرسختترین عضو این مجموعه بهنظر میرسد.
بدنه با رنگ سبز-طلایی مات و الهامگرفته از چشماندازهای ساحلی کالیفرنیا پوشیده شده و از همان نگاه اول، رویکرد آفرودی خودرو را آشکار میکند.
هیوندای میگوید زاویههای حمله و خروج شیبدار، همراه با رینگهای ۱۸ اینچی «شهابسنگی»، برای عبور از مسیرهای سخت در نظر گرفته شدهاند. تایرهای ۳۳ اینچی چسبندگی و ارتفاع خودرو را افزایش میدهند.
چند المان سرگرمکننده در طراحی دیده میشود؛ مثل نورفکنهای سقفی با طرح پیکسلی پکمن و کابلهایی که از کاپوت تا سقف کشیده شدهاند و کاربردشان محافظت از خودرو در برابر شاخههای پایینآمدهی درختان است.
دوربینهای جانبی قابل جداسازی که نقش چراغقوه دارند و قلابهای یدککش که نقش دربازکن بطری را هم ایفا میکنند، از دیگر جزئیات جالب خودرو هستند. درهای عقب بهصورت رودررو طراحی شدهاند.
فضای داخلی حالوهوای متفاوتی دارد و با نورپردازی الهامگرفته از «غروب بیابان و آتش کمپ» تزئین شده است. فرمان مربعیشکل با نمایشگر مرکزی، کلیدهای دسترسی سریع به حالتهای مختلف؛ از Snow و Sand گرفته تا Mud، Auto و XRT و هدآپ دیسپلی تمامعرض با تصویر دوربین عقب، مجموعهی اصلی کابین را تشکیل میدهند.
نمایشگرهای کنترل حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز تریلر، قطبنما و ارتفاعسنج در کابین دیده میشوند. صندلیها از پوشش سهبعدی استفاده میکنند و یک اسپیکر بلوتوثی روی کنسول مرکزی دیده میشود. جعبهی کمکهای اولیه و کپسول آتشنشانی هم بخشی از تجهیزات استاندارد آن هستند.
هیچ اطلاعاتی دربارهی قوای محرکه اعلام نشده؛ اما با توجه به جهتگیری هیوندای، احتمال تمامبرقی بودن خودرو بالا است. بسیاری گمان میکنند این کانسپت شاید از همان پیشرانهی دو موتورهی ۶۴۱ اسببخاری Ioniq 5 N استفاده کند.
source