حفاظت حرارتی در چنین سرعتی اهمیت حیاتی دارد؛ چون بدنه‌ی هواپیما در طول پرواز پیوسته تحت گرمایش آیرودینامیکی قرار می‌گیرد و دما از هزار درجه‌ی سانتی‌گراد فراتر می‌رود. استفاده از مواد سبک، مقاوم و تحمل‌پذیر در برابر حرارت ضروری است. شرکت سازنده ادعا می‌کند سازه‌ی کاملاً کامپوزیتی هواپیما در پرواز آزمایشی این شرایط را با موفقیت تحمل کرد.

سری یون‌شینگ بر پایه‌ی طراحی‌ای ساخته شده که هواپیما را تا نزدیکی مرز فضا بالا می‌برد تا از هوای رقیق‌تر عبور کند. این طرح بر اساس آزمایش‌های اخیر چین روی موتورهای پیشرفته‌ی احتراق انفجاری با توان دستیابی به سرعت ماخ ۴ (۲ برابرِ سرعت کنکورد) شکل گرفته و نسخه‌های آینده قرار است سرعت‌های بسیار بالاتری داشته باشند.

تحلیلگران می‌گویند قیمت بلیت این هواپیما شاید به بیش از ۳۰ هزار دلار برای هر مسافر برسد. با این حال، همین پروژه جاه‌طلبی چین در پروازهای مافوق‌صوت غیرنظامی را نشان می‌دهد؛ حوزه‌ای که با آزمایش‌ها، نمونه‌های اولیه و فناوری‌های تازه وارد مراحل اولیه‌ی توسعه شده است.

مقاله‌های مرتبط

اسپیس ترنسپورتیشن در سال ۲۰۱۸ با هدف توسعه‌ی راهکارهای ارزان‌تر برای حمل‌ونقل فضایی در استان سیچوان تأسیس شد. این شرکت اکنون مراکز تحقیق و تولید در پکن، شی‌آن و آن‌هوئی دارد و پایگاه آزمایشی‌اش در کورلا در منطقه‌ی سین‌کیانگ فعالیت می‌کند.

اسپیس ترنسپورتیشن همچنین خدمات فناوری مافوق‌صوت را به ارتش، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی ارائه می‌کند و در توسعه و آزمایش راکت‌ها با چند دانشگاه همکاری داشته است.

source

توسط mohtavaclick.ir